در حال خواندن
۴۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند
0

چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهره برداری از چهار پروژه ملی در این حوزه با حضور رئیس جمهور آغاز شد.
نود آی سی تی – چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد.در این مراسم به مناسبت روز جهانی ارتباطات قرار است با حضور رئیس جمهور از ۴ دستاورد ملی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری شود.این ۴ پروژه بدین شرح است:۱- اتصال ۴ هزار و ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت. قرار است با استان سیستان و بلوچستان به صورت نمادین از طریق ویدئوکنفرانس برای راه اندازی این پروژه ارتباط برقرار شود.۲- افزایش ظرفیت مسیر ارتباطی فیبر نوری تهران اصفهان به میزان ۴۰۰ گیگابایت در ثانیه با استفاده از تجهیزات ساخت داخل۳- افزایش ظرفیت بزرگراه ترانزیت آسیا و اروپا از  مسیر ایران به میزان ۱۵۰ گیگابایت در ثانیه (۴۰۰ درصد افزایش) طول مسیر این بزرگراه ۱۰ هزار کیلومتر (EPG) که قرار است از کشورهای آلمان، لهستان، اوکراین، سوریه، آذربایجان و ایران از طریق کابل زیر دریایی به کشور عمان متصل شود.۴- بهره برداری از خدمات شبکه ابری توزیع شده میزبانی دیدها، سنترهای استانیبنا براین گزارش برای افتتاح این پروژه ها با چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و خوزستان به صورت آنلاین ارتباط مستقیم برقرار می شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر