در حال خواندن
همکاری ایران و عراق در زمینه تجارت الکترونیک/ راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با اشاره به پیشرفت های چشمگیر ایران در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ایران برای همکاری‌های نزدیک و مشترک در حوزه تجارت الکترونیک بر اساس قوانین و ملاحظات دو کشور خبر داد.

عیسی زارع پور در ادامه سفر خود به عراق در دیدار با «اثیر داود الغریری» وزیر تجارت عراق، اظهار کرد: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در اختیار کشور دوست و برادر خود عراق قرار دهد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سکوها و پلتفرم های فعال در حوزه تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی، افزود: ایران در زمینه فروشگاه های اینترنتی، پرداخت آنلاین، فین تک ها، استارت آپ های مالی رشد داشته و آمادگی دارد همکاری های نزدیک و مشترکی در این زمینه بر اساس قوانین و ملاحظات دو کشور با عراق داشته باشد.

وزیر ارتباطات انتقال دانش ساخت، پرتاب و تصاویر ماهواره ای در حوزه فضایی و همکاری برای راه اندازی منطقه آزاد مشترک اقتصاد دیجیتال بین دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور اعلام کرد.

زارع پور تاکید کرد: در عصر کنونی کشوری که دارایی های دیجیتال و سایبری مثل سکوهای بومی اختصاصی نداشته باشد به نوعی مستعمره دنیای دیجیتال می شود بنابراین برای حفظ بقا و استقلال باید به یکدیگر کمک کنیم تا هویت و استقلال داشته باشیم.

وزیر تجارت عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توانمندی ها و پیشرفت های ایران در عرصه های تجارت الکترونیک و فناور های نوین مالی، از علاقمندی کشورش برای استفاده از ظرفیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تجارت الکترونیک در عراق یاد کرد.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر