در حال خواندن
۵۲ هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی ایران در سال ۹۳
0

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در یک نشست خبری به وضعیت تجارت الکترونیک و اعلام آخرین آمارهای خرید و فروش در این زمینه پرداخت.

نود فناوری – رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در یک نشست خبری به وضعیت تجارت الکترونیک و اعلام آخرین آمارهای خرید و فروش در این زمینه پرداخت. براساس اعلام وی، تاکنون ۱۳ هزار سایت کسب و کار و تجارت الکترونیک نماد اعتماد دریافت کرده‏اند و طبق هماهنگی با پلیس فتا، به سایت‏هایی که به این نماد مجهز نباشند، به مرور از فعالیتشان جلوگیری خواهد شد. محمد گرکانی‌نژاد با اشاره به کار مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیک طبق ماده ۸۰ قانون تجارت الکترونیک مصوبه سال ۸۲ مجلس تشکیل شد، تا به ساماندهی فضای تجارت الکترونیک هویت دیجیتال، کسب‌‌وکارهای مجازی و اینترنتی بپردازد.وی بر این نکته تاکید کرد که در زمینه تجارت الکترونیک مراحل اولیه را در کشور سپری کرده ‏ایم و قوانین مناسبی هم در این زمینه داریم و جالب‏تر اینکه آیین دادرسی الکترونیک هم سال گذشته در مجلس مصوب و ابلاغ شد.وی در مورد حجم مبادلات تجاری که در حوزه الکترونیک کشور انجام می‏شود، نیز گفت: طبق آماری که از بانک مرکزی دریافت کرده‏ایم، در سال گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان معادل ۱۷ میلیارد دلار خرید اینترنتی در کشور انجام شده است که این رقم در مورد خریدهایی است که هم انتخاب کالا و هم پرداخت از طریق اینترنت انجام شده است و از خریدهای نقدی که کالا از طریق فضای مجازی انتخاب شده، آماری نداریم./دنیای اقتصاد

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر