در حال خواندن
یکه تازی همراه اول در نصب آنتن های ۳G و ۴G
0

آمار سه ماهه چهارم سال ۹۸ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با وضعیت اپراتورهای ثابت و سیار به تازگی منتشر شده است.

نود فناوری – این آمار وضعیت تمام اپراتورهای همراه کشور را به تفکیک مشخص شده است. یکی از اطلاعات مهم اعلام شده توسط سازمان تنظیم مقررات اما در ارتباط با تعداد سایت­های BTS اپراتورها جهت ارایه فناوری ­های مرتبط با نسل دوم، سوم و چهارم موبایل است.

در این گزارش نگاهی داشته ­ایم به وضعیت اپراتورها در آخر سال ۹۸ که جمع ­بندی این آمار حاکی از وضعیت مناسب و برتری بلامنازع همراه اول در رقابت با سایر اپراتورها است.

براساس آمار منتشر شده توسط رگولاتوری در خصوص تعداد سایت­های BTS مرتبط با نسل چهارم موبایل همراه اول بهترین وضعیت را داشته است. اپراتور اول توانسته با راه ­اندازی ۲۰ هزار و ۴۴۰ سایت پیشتاز رقابت در ارایه جدیدترین فناوری موبایلی کشور در حوزه دیتا باشد.

پس از اپراتور اول ایرانسل با فاصله زیاد و با نصب ۱۲ هزار و ۲۸۸ آنتن در رده دوم قرار داشته و رایتل هم صرفا  با نصب هزار و ۲۹۹ آنتن در رتبه سوم است. در این بازه زمانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز که یکی از اپراتورهای رسمی به حساب می ­آید نتوانسته هیچ آنتنی نصب کند.

نگاهی به آمار ارایه شده توسط رگولاتوری در خصوص تعداد سایت­های BTS نصب شده در حوزه نسل سوم موبایل نیز نشان می­دهد که همراه اول در این حوزه نیز توانسته با اختلاف زیاد نسبت به رقبا در رتبه اول قرار گیرد.

براساس آمار رگولاتوری همراه اول توانسته ۲۱ هزار و ۶۸۲ آنتن نسل سوم موبایل در سه ماهه پایانی سال ۹۸ نصب کند و بهترین عملکرد را داشته باشد؛ پس از این اپراتور به تریتیب ایرانسل و رایتل با نصب ۱۳ هزار و ۸۶ و ۳هزار و ۸۷۵ در رتبه ­های بعدی قرار دارند و سازمان منطقه آزاد کیش در این حوزه نیز خروجی نداشته است.

در  خصوص تعداد سایت­های BTS نصب شده برای ارایه فناوری نسل دوم موبایل نیز همراه اول توانسته با نصب ۲۵ هزار و ۲۷۹ آنتن در رتبه اول قرار گیرد و ایرانسل صرفا با نصب ۱۳ هزار و ۱۵۰ آنتن در رده دوم قرار دارد. همچنین رایتل و سازمان منطقه آزاد کیش در این مقطع هیچ آنتن BTS مرتبط با نسل دوم در کشور نصب نکرده ­اند.

نگاهی به این آمار نشان دهنده آن است که بیشترین سرمایه­ گذاری و بیشترین میزان توسعه فناوری ­های ارایه دهنده دیتای موبایل در کشور مربوط به همراه اول است. طبیعی است که تداوم این روند اپراتور اول را تبدیل به بزرگترین ارایه دهنده خدمات دیتای موبایل در منطقه می­ کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر