در حال خواندن
گوگل کروم را بنا به سلیقه خود نقاشی کنید!
0

یکی از قابلیت‌های خوب مرورگرهایی ماند گوگل کروم و البته فایرفاکس این است که می‌توانید آن‌ها را با صد‌ها تم ‌که از پیش طراحی شده، تزیین کنید؛ اما در عین حال می‌توانید خود اقدام به ساخت تم شخصی و بنا به سلیقه خود برای مرورگر کنید. در نتیجه با وجود چنین امکانی، چرا نباید مرورگری مانند کروم را بنا به خواست خود نقاشی کنید؟!
یکی از قابلیت‌های خوب مرورگرهایی ماند گوگل کروم و البته فایرفاکس این است که می‌توانید آن‌ها را با صد‌ها تم ‌که از پیش طراحی شده، تزیین کنید؛ اما در عین حال می‌توانید خود اقدام به ساخت تم شخصی و بنا به سلیقه خود برای مرورگر کنید. در نتیجه با وجود چنین امکانی، چرا نباید مرورگری مانند کروم را بنا به خواست خود نقاشی کنید؟!به گزارش «تابناک»، فروشگاه گوگل پر از تم‌هایی است که می‌توانید برای نصب هر کدام از آن‌ها ‌روی مرورگر خود‌ به سادگی اقدام کنید. با ‌وجود این، حتما برخی از شما خلاقیت‌های به خصوصی در رنگ‌آمیزی مرورگر خود دارید و ‌استفاده از این خلاقیت در ساخت تم شخصی خود، می‌تواند برای شما به شدت لذت بخش باشد. اکنون ابزارهای بسیاری برای ساخت تم برای گوگل کروم وجود دارد. اگر با فایل‌های JSON آشنایید، قبلا به آسانی اقدام به ساخت تم شخصی خود کرده‌اید؛ اما اگر با این فایل‌ها آشنایی ندارید، باز هم جای هیچ نگرانی نیست و با استفاده از ابزار تحت وب Chrome Theme Creator می‌توانید شروع به نقاش کروم بنا به سلایق خود کنید.در اینجا شما را با اصلی‌ترین امکانات این ابزار تحت وب برای ساخت، ذخیره و نصب تم شخصی برای گوگل کروم آشنا می‌سازیم.در قدم نخست به صفحه اصلی این وب‌سایت (اینجا) بروید. در این صفحه در بخش سمت چپ پنل مخصوص به ابزارها را می‌بینید و در بخش سمت راست پیش نمایشی از تم در حال طراحی، نشان داده می‌شد.در قسمت ابزارها چهار تب متفاوت وجود دارد. در تب Basic می‌توانید نام تم خود را انتخاب کرده و برای بارگذاری تصویر مورد نظر خود به عنوان تصویر پس زمینه، ‌روی دکمه Upload an Image کلیک کنید.همچنین در تب Images می‌توانید بخش‌های گوناگون مرورگر همچون نوار ابزار، نوار تب‌ها و فریم کلی مرورگر را با استفاده از رنگ یا تصویر مورد نظر خود تغییر دهید.در این بخش، شما می‌توانید هر تصویر یا رنگ دلخواهی را به قسمت‌های گوناگون مرورگر بیفزایید و در پایان، تغییرات را به خوبی در پیش نمایش تم ببینید.در تب Colors می‌توانید رنگ متون و المان‌های مختلف داخل مرورگر را نیز تغییر دهید. هر کدام از این المان‌ها و متن‌ها می‌تواند رنگ مخصوص به خود را داشته باشد که تعیین آنها بر عهده شما و البته فضای کلی تم شماست.پس از آنکه تغییرات خود را به صوتی که مورد نظر است، اعمال کردید، می‌توانید به تب Pack بروید. این بخش جایی است که می‌توانید در آن اقدام به ذخیره نهایی و گرفتن خروجی از تم خود کنید. همچنین می‌توانید اقدام به نصب مستقیم آن یا دانلود آن برای استفاده آتی کنید.اگر از شمای کلی تم ساخت خود ناراضی بودید، می‌توانید دوباره برای اعمال تغییرات در تم خود اقدام کنید و‌ تم را Install کنید و سرانجام پس از اعمال تغییرات نهایی می‌توانید با انتخاب گزینه Pack and download theme اقدام به ایجاد فایل CRX تم خود کرده و آن را برای استفاده آتی یا به اشتراک گذاشتن با دوستان ذخیره کنید.نکته نهایی اینکه اگر در خصوص هر کدام از موارد موجود در این ابزار تحت وب، پرسشی داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به راهنمای ساخت تم برای کروم (اینجا) اطلاعات کافی را به دست آورید. همچنین در این راهنما، توضیحات مفیدی درباره سایز و اندازه تصاویر مورد استفاده و سایر موارد کلی ‌خواهید یافت. (البته صفحه مورد نظر با IP ایران بارگذاری نمی‌شود).به این ترتیب شما می‌توانید اقدام به ساخت تم‌های مخصوص به خود برای گوگل کروم کنید و در نتیجه فضای مرورگر خود را تا اندازه بسیاری آشناتر و شخصی‌تر سازید!

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر