در حال خواندن
گلکسی تب ۲ با امکان مکالمه وارد بازار شد
0

شرکت هماهنگ نماینده رسمی تبلت‌های سامسونگ در ایران به تازگی رسما گلکسی‌تب ۲ را در دو سایز ۷ و ۱/۱۰ اینچی وارد بازار کرد.
 
نود آی سی تی – اواخر سال گذشته بود که شرکت سامسونگ خبر از ورود تبلت‌های جدید خود موسوم به گلکسی تب ۲ را در آینده نزدیک به بازار ایران اعلام کرد.
 این در حالی بود که هنوز گلکسی‌تب یعنی همان نسل اول از تبلت‌های پیشرفته و حرفه‌ای سامسونگ، کالایی کاملا به روز و جدید در بازار ایران بود.
 نسل اول تبلت‌های حرفه‌ای سامسونگ آنقدر برای مصرف‌کنندگان جذابیت داشت که دیگر کمتر کسی از تب ۲ خبر گرفت، از سوی دیگر گلکسی‌تب آنقدر سریع توانسته بود سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد که شرکت سامسونگ نیز دیگر سخنی از تب ۲ به زبان نیاورد.
سرانجام در هفته گذشته گلکسی‌تب ۲ به طور رسمی توسط شرکت هماهنگ وارد بازار شد. شرکت هماهنگ که از پیشتازان بازار تبلت ایران است این کالا را در دو مدل ۷ و ۱/۱۰ اینچی و با حافظه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی ارایه کرده است. نکته قابل توجه در این سری از تبلت‌های سامسونگ امکان برقراری مکالمه تلفنی در تمامی مدل‌ها بوده و از جاذبه‌های آن برخورداری از سیستم عامل آندرویید ۴ یاICE Cream Sandwich است.
به گزارش فناوران، شرکت هماهنگ همچنین اعلام کرد، مصرف‌کنندگان در سراسر کشور می‌توانند این تبلت‌ها را با بیمه حوادث از بازار تهیه کنند. از آنجایی که تبلت‌ها جزو کالاهای پورتابل همراه هستند، برخورداری از بیمه حوادث حایز اهمیت است.
تبلت سامسونگ گلکسی تب ۲ در سایز ۷ اینچ، مجهز به پردازنده دو هسته‌ایTI OMAP  با سرعت یک گیگاهرتز است.
رنگ بدنه Galaxy Tab 2، نقره‌ای تیتانیومی است. اسلات MicroSD این تبلت اجازه اضافه کردن ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را میسر می‌سازد. دوربین جلویی این تبلت VGA و دوربین پشتی آن ۳ مگاپیکسلی و بدون فلش LED است.
یک داک کانکتور، دو اسپیکر، جک هوفون و میکروفون و سنسور نور بر روی بدنه این تبلت خودنمایی می‌کند. دکمه پاور و صدا نیز در طرف دیگر دستگاه، جا خوش کرده‌اند.
باتری این تبلت می‌تواند کل روز را دوام بیاورد، البته به شرطی که با آن فعالیت‌های روزانه و معمولی را انجام دهید.
خوشبختانه گلکسی تب ۲ مجهز به سیستم‌عامل آندرویید ۴ است. سرعت وب گردی و مرور صفحه‌های وب در این تبلت سریع به نظر می‌رسد.
رزولوشن نمایشگر TFT این تبلت ۱۰۲۴×600 پیکسل است. زاویه دید صفحه نمایش خوب بوده و رنگ‌ها در آن با کیفیت مناسبی نمایش داده می‌شوند. تبلت ۷ اینچی Galaxy Tab 2، قادر به نمایش تصویر Full HD است و از  GPS، Wi-Fi و بلوتوث ۳.۰ پشتیبانی می‌کند.
رابط کاربری TouchWiz این تبلت با سیستم‌عامل آندرویید کاملا سازگار شده و به‌صورت نرم و روان اجرا می‌شود.
همچنین از مشخصات فنی تبلت گلکسی تب ۲ در سایز ۱/۱۰ اینچی می‌توان به پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی ، رم ۱ گیگابایتی، بلوتوث ۳.۰، دوربین پشت ۳ مگاپیکسلی و دوربین جلو VGA اشاره کرد.
رزولوشن صفحه نمایش در این سایز ۱۲۸۰ ×۸۰۰ است. اما باتری که برای آن در نظر گرفته شده است یک باتری هفت هزار میلی آمپری است که برای این تبلت مناسب به نظر می‌رسد. سیستم عامل موجود بر روی آن آندوریید ۴ به همراه رابط کاربری TouchWiz شرکت سامسونگ است. این تبلت نیز در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی در دسترس خواهد بود که هر ۲ قابلیت پشتیبانی از microSD تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت را نیز خواهند داشت.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر