در حال خواندن
گزارشی از ده سالگی پیامک تصویری (MMS) در استرالیا
0

در ماه جاری اپراتور Telstraی استرالیا، دهمین سالگرد خدمات ارسال پیامک چندرسانه‌ای (MMS)، که با نام پیامک‌های تصویری و ویدئویی نیز شناخته می‌شود، را جشن می‌گیرد.
به گزارش نود آی سی تی به نقل از  وسنا، از زمانی که در اوت ۲۰۰۳، MMS در استرالیا در دسترس قرار گرفت، گسترش فناوری گوشی‌های هوشمند باعث شد مردم به استقبال ارسال پیامک‌های تصویری و ویدئویی بروند، به گونه‌ای که این خدمات رشدی نمایی داشته است.
در سال ۲۰۰۳، تقریبا هر روز ۱۱۰۰۰ MMS در شبکه‌ Telstra ارسال می‌شد. به تدریج و با ظهور رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند این عدد به ۹۳۰۰۰ در سال ۲۰۰۷ رسید.
امروز Telstra در یک روز عادی به بیش از ۱ میلیون، و در جمعه‌ها که روز تجاری هفته است به بیش از ۱٫۵ میلیون تصویر و ویدئو رسیدگی می‌کند.
در روز‌های آغازین این خدمات، کیفیت تصاویر ضبط شده در حد ۰٫۱ مگاپیکسل بود؛ تصویرها و ویدئوهای ارسال شده از حد ۲۰ کیلوبایت فراتر نمی‌رفت؛ و هر پیامک چند دقیقه برای ارسال بر شبکه‌ GPRS زمان می‌برد.
امروزه، تلفن‌های دارای دوربین دیجیتال می‌توانند MMSهایی تا اندازه ۲ مگابایت را تقریبا آنی بر شبکه‌ LTE ارسال کنند.
اسکات مک‌گیبونی (Scott McGibbony)، مدیر بخش مصرف‌کنندگان تلفن همراه Telstra می‌گوید: پیامک‌های تصویر و ویدئو به استرالیایی‌ها برای به اشتراک گذاشتن بزرگ‌ترین اتفاقات زندگی‌شان، افتخارآفرین‌ترین موفقیت‌هایشان، و فعالیت‌های روزانه‌شان کمک کرده‌اند.
تقریبا از۷ سال پیش که رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند وارد بازار شدند، Telstra به بیش از ۱٫۱ ملیارد پیامک MMS رسیدگی کرده است.
هر روز، خانواده‌ها تصاویر تعطیلاتشان، خریدارها تصاویر لباس‌هایی که شاید بخرند، و والدین با تصاویر نوزادهایشان صندوق‌های تلفن همراه‌ها را پر می‌کنند.
برخی از آمارهای جالب یک سال اخیر این اپراتور را در زیر مشاهده می‌کنید:

روز کریسمس: تقریبا ۳ میلیون پیامک MMS در روز کریسمس سال ۲۰۱۲ ارسال شد.
شب سال نو: بیش از ۲٫۵ میلیون پیامک MMS در شب سال نوی ۲۰۱۲ ارسال شد.
روز ولنتابن: حدود ۱٫۴ میلیون پیامک MMS در روز عشاق سال ۲۰۱۳ ارسال شد.
روز مادر: تقریبا ۱٫۴ میلیون پیامک MMS در روز مادر ۲۰۱۳ ارسال شد.
کارناوال مسابقات تابستانی: جام ملبورن ۲۰۱۲ شاهد ارسال بیش از ۱ میلیون پیامک MMS بو

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر