در حال خواندن
گرانی تعرفه پهنای باند تحت تاثیر تغییرات ارز است
0

به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گرانی تعرفه پهنای باند اینترنت تحت تاثیر تغییرات ارز قرار گرفته است.
نود آی سی تی – علی حکیم‌جوادی درباره گران شدن تعرفه پهنای باند اینترنت گفت: باید بپذیریم که تمام محصولات وارداتی عملا تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز قرار گرفته‌اند.
وی با بیان این‌که پیشنهاد ما این است تا آنجا که می‌توانیم باید از پهنای باند داخل استفاده کنیم و الگوی مصرف در این بخش تغییر دهیم.
وی افزود: باید بتوانیم با ایجاد زیرساخت این فشار را بیش‌تر به داخل منتقل کنیم تا کاربر ما به منظور دسترسی کمتر دچار مشکل شود.
او با بیان اینکه “فجر” و “فخر” پروژه‌هایی تعریف شده برای تولیدکنندگان ایمیل بومی و موتور جست‌وجوی بومی هستند، گفت: این تولیدکنندگان تا حدودی شناسایی شدند و محصولات خودشان را ارایه کرده‌اند که در حال بررسی است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: این دو پروژه موجب ایجاد رقابت بسیار خوب میان تولیدکنندگان می‌شود و امیدواریم بتوانیم از این فضای ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.
او با اشاره به این‌که تمامی تولیدکنندگان که در قالب این دو پروژه محصول ارایه کرده‌اند از بخش خصوصی هستند، عنوان کرد: ما به عنوان دولت تصمیم نداریم در زمینه تولید موتور جست‌وجو فعالیت کنیم و تلاش کردیم که بخش خصوصی به فعالیت دراین عرصه علاقه‌مند شود. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از موتورهای جست‌وجوی تولید داخل آن کشور استفاده می‌شود.
حکیم‌جوادی درباره موتور جست‌وجوی «پارسی جو» با بیان اینکه در موضوع نام‌گذاری این موتور پیشنهادهای زیادی وجود دارد، عنوان کرد: افتتاح این موتور مرحله به مرحله است و در حال حاضر موتور‌ آماده شده است.
وی با اشاره به اینکه در موتورهای جست‌وجو بیش‌ترین مشکل در زمینه زیرساخت‌های سخت‌افزاری است، بیان کرد: یک موتور جست‌وجو برای این که بتواند در سطح کشور فعالیت کند باید بتواند تعداد همزمان کاربران را افزایش دهد و به سرعت به نیاز کاربران پاسخ دهد، بنابراین کیفیت بسیار مهم است.
به گزارش ایسنا، او افزود: تلاش ما این است که این موتور جست‌وجو تا پایان سال عملیاتی شود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر