در حال خواندن
کیبوردهای مغناطیسی برای لپ‌تاپ از رویا تا واقعیت
0

صفحه کلید مغناطیسی که بارها از آن صحبت شده، در حد حرف باقی ماند و سازنده‌ای هم به سراغ آن نرفت تا اینکه اخیرا کمپانی تایوانی Darfon ادعا می‌کند که چنین کیبوردی را ساخته است.
کمپانی Darfon جدیدترین ابداع خود که کیبورد مجهز به مغناطیس است را معرفی کرد.این کیبورد موسوم به maglev keyboard با خاصیت مغناطیسی تعریف و تنظیم شده است و از کیبوردهای موجود که مکانیکی و حالت قیچی مانند هستند، عمرشان بیشتر است.عمر کیبوردهای کنونی به صورت قیچی وار (زیر کلیدها حالت قیچی داشته و بعد از زدن ضربه از سوی کاربر به صورت قیچی عمل کرده و کلیدها را به حالت اولیه باز می گرداند) به ۱۰ میلیون ضربه محدود می شود اما کمپانی تایوانی ادعا کرده که کیبوردهای مغناطیسی تا ۱۵ میلیون ضربه عمر دارند.کیبوردهای جدید با فشارمغناطیسی به حالت اولیه خود برمی گردد و در این معماری جدید، کیبوردها یک سوم ظریف‌تر نسبت به مدل های کنونی می شود.قرار است این نوع کیبورد که مخصوص لپ تاپ ساخته می شود اوایل ۲۰۱۵ راهی بازار شود.طبق استراتژی کمپانی تایوانی دارفون، ۱۰ درصد از درآمد سال ۲۰۱۵ باید از فروش این کیبوردها برای لپ تاپ باشد. گفتنی است دارفون ۸۰ تا ۸۵ درصد از کل درامد خود را از فروش کیبورد بدست می‌آورد. منبع: انگجت

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر