در حال خواندن
کوچکترین حافظه دنیا ساخته شد
0

مزیت مهم چنین حافظه ای امکان نصب مستقیم آن بر روی مادربرد است که سرعت و کیفیت عملکرد آن را به طرز چشمگیری ارتقا می بخشد.
نود فناوری – این حافظه اس اس دی با نام کامل PM971-NVMe برای استفاده در نوت بوک های سبک مناسب است و برای ساخت آن ۴۸ لایه از حافظه های فلاش V-NAND و یک تراشه LPDDR4 mobile DRAM چهار گیگابیتی مورد استفاده قرار گرفته اند.ابعاد این حافظه ۲۰ در ۱۶ در ۱.۵ میلیمتر است و وزن آن حدود یک گرم اعلام شده است. این در حالی است که سبک ترین حافظه های فلاش از این نوع تا به حال ۲.۳ گرم وزن داشته اند. با استفاده از این حافظه انعطاف بیشتری در زمان طراحی حافظه های فلاش به وجود می آید.یک مزیت مهم چنین حافظه ای امکان نصب مستقیم آن بر روی مادربرد است که سرعت و کیفیت عملکرد آن را به طرز چشمگیری ارتقا می بخشد. سرعت قرائت و نگارش اطلاعات بر روی PM971 به ترتیب به ۱۵۰۰ و ۹۰۰ مگابایت در ثانیه می رسد و به عنوان مثال انتقال اطلاعات یک فیلم full-HD از طریق آن به تنها سه ثانیه زمان نیاز دارد.حافظه یاد شده علاوه بر مدل ۵۱۲ گیگابایتی در مدل های ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی هم عرضه خواهد شد. اما قیمت و زمان دقیق عرضه آن هنوز مشخص نیست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر