در حال خواندن
کمیسیون باند پهن راه‌اندازی شد
0

کمیسیون باند پهن با همکاری ITU و یونسکو، با هدف توسعه دیجیتال و به درخواست بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد راه‌اندازی شد.
نود آی سی تی – این کمیسیون در ماه می ۲۰۱۰، پنج سال پس از اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS)  تأسیس شد.
هدف این کمیسیون گنجاندن اولویت باند پهن در دستور کار سیاست‌های بین‌المللی و القای باور به نقش کلیدی گستر ش باند پهن در هر کشوری، برای تسریع در پیشرفت  تا پایان سال ۲۰۱۵ است.
این کمیسیون شامل مدیران عامل ارشد، برنامه‌ریزان صنعتی، سیاست‌گذاران ارشد و نمایندگان دولت، سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با توسعه  است.
برنامه‌ریزان به ارائه بینش و تجربه غنی در نحوه استقرار و استفاده از شبکه‌های باند پهن به نفع جوامع و کاربران نهایی باور دارد.
بر اساس نگاه این کمیسیون، شبکه‌های باند پهن زیرساخت‌های اساسی در یک جامعه مدرن، درست مثل جاده‌ها، برق یا آب هستند.
از سوی دیگر ابزار منحصر به فرد قدرتمندی برای تسریع پیشرفت به سوی اهداف توسعه هزاره هستند.
همچنین شبکه‌های باند پهن به طور قابل ملاحظه‌ای مقرون به صرفه و سودآور هستند و در هر دو حال و به طور یکسان در توسعه و اقتصاد درحال توسعه نقش دارند.
باید توجه کرد که  شبکه‌های باند پهن زیر بنای تمامی بخش‌های صنعتی، خدمات عمومی و پیشرفت اجتماعی هستند و دولت نیز، برای ارتقای بهره‌برداری از شبکه‌های باند پهن و توسعه همکاری‌های مشترک،  بایدبا صنعت در تعامل باشد.
این کمیسیون معتقد است که با سرعت بالا و اتصال به  ظرفیت بالای باند پهن اینترنت  تأثیر مستقیمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت و بدون زیرساخت‌های باند پهن و خدمات، کشورهای درحال توسعه خطر محرومیت از مشارکت در رشد اقتصاد دیجیتال جهانی را در پیش رو دارند.
کمیسیون با هدف ترویج تصویب باند پهن  به دنبال برنامه‌ای  است که تمامی مردم جهان بتوانند از مزایای استفاده از باند پهن بهره‌مند شوند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر