در حال خواندن
کمک یک دزد به ایران‌خودرو برای جلوگیری از دزدیدن «ECU» سمند و ۴۰۵
0

نود فناوری-مثل آب خوردن «ECU» سمند و ۴۰۵ را باز می ‌کند؛ در کمتر از یک دقیقه؛ آنقدر راحت که با دزدیدن «ECU» سمند و ۴۰۵، روزانه حدود ۲ میلیون تومان درآمد دارد؛ نابغه ‌ای که توصیه ‌های کم هزینه ‌اش به ایران خودرو می ‌تواند آمار سرقت این دو خودرو را کم کند.


می ‌گویند تخصصش پژو و سمند است؛ آن هم پژو ۴۰۵؛ نه پژو پارس و نه ۲۰۶؛
سعید بچه شهر ری است؛ ۳۰ ساله؛ می ‌گوید قبل از این بار هم ۱۰ _ ۱۱ بار دیگر هم برای سرقت «ECU» دستگیر شده ولی این دفعه آمارش بالاتر است؛ ۸۰۰ فقره سرقت کامپیوتر سمند و ۴۰۵٫.


او به عنوان یک این کاره توصیه ‌ای هم برای تولیدکنندگان خودروی داخلی دارد که مانع دزدان می ‌شود: «با قفل زدن چیزی درست نمی ‌شه و نمی ‌شه جلوی دزد رو گرفت؛ ابتدایی ‌ترین کار و کم ‌هزینه‌ترین کاری که می ‌شه کرد تا امنیت این ماشینا بیشتر بشه اینه که ایران خودرو سیم کشی این ماشینا رو جمع کنه و «ECU» رو از داخل کاپوت بیاره داخل اتاق؛ شما پراید رو نگاه کن؛ «ECU» رو گذاشته پشت کیلومتر؛ خیلی ایمن تره؛ انقدر امنه که دیگه هیچ دزدی سراغ دزدیدن «ECU» پراید نمی ‌ره؛ یعنی کافیه ایران ‌خودرو نیم متر سیم ‌کشی ‌هاش رو اضافه کنه و «ECU» رو داخل اتاق نصب کنه. بعدش هم لازمه پیچ ‌های پشت کیلومتر و «ECU» رو از چند نوع پیچ مختلف انتخاب کنن که باز کردن این قطعات زمان ‌برتر بشه و کار باز کردن اونا برای دزد سخت ‌تر؛ به همین راحتی.»

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر