در حال خواندن
کلاهی به گشادی وایمکس ایرانسل
17

گسترش بازار فروش و جذب مشتریان جدید، یکی از اهداف اصلی و مشترک اکثر شرکت‌های تجاری است، اما راه‌های رسیدن به این هدف، تقریبا به اندازه تعداد شرکت‌ها متفاوت است.
با وجود تفاوتی که در نحوه رسیدن به این هدف در شرکت‌های مختلف وجود دارد، دیدگاه‌های موجود در پس این راه‌ها، از چند کلاس محدود تجاوز نمی‌کند. شرکت‌های حرفه‌ای استراتژی و دیدگاه برد-برد را انتخاب می‌کنند تا خود و مشتریان‌شان با هم رشد کنند و رضایت دو طرف در این بازی جلب شود. ولی شرکت‌های غیر حرفه‌ای از ناآگاهی کاربران بازار هدف استفاده می کنند و آنها را به هر شیوه و قیمتی مشتری خود می سازند. مشتریان شرکت‌های دسته اول، جزو مشتریان وفادار هستند و با رضایت، سعی در گسترش بازار شرکت کارگزار خود می‌کنند؛ در حالی که مشتریان شرکت‌های دسته دوم، نه تنها رضایتی از خدمات و محصولات دریافت شده ندارند، بلکه به مرور زمان با اطلاع‌رسانی به سایر مشتریان بالقوه، سعی می‌کنند از گسترش بیشتر این بازار بی هویت جلوگیری کنند.«ایرانسل» اپراتور نام‌آشنای تلفن همراه و وایمکس کشور، زمانی، به دلیل پاسخ‌گویی و خدمات پس از فروش مناسب مورد توجه کاربران قرار گرفت و موفق به گسترش شدید شبکه مشتریانش شد. این اپراتور که اکنون در خدماتی نظیر وایمکس، خود را بالاتر از سایر رقیبان می‌بیند، با اتکا به رشد فنی و زیرساختی‌اش، نیازی به توجه و پاسخ‌گویی به کاربران نمی‌بیند.از نبود نظارت بر عملکرد کارکنان مرکز تماس و پاسخگویی ایرانسل که بگذریم (که متاسفانه منجر به رفتارهای گستاخانه تعداد محدودی از کارکنان این بخش شده است)، دقت در نحوه اجرای طرح‌های «تشویقی»، این شرکت، راهی جز این نتیجه‌گیری باقی نمی‌گذارد که ایرانسل قدم در راهی گذاشته است که متاسفانه مشتریان، در مسیر عدم رضایت گام بردارند.ایرانسل در طرح‌های طولانی مدت و چند ماهه تشویقی «جشنواره پاییز وایمکس» خود (wimax.irancell.ir/Layer2/?id=295)،  ترافیک‌ها را با اعتبار طول مدت طرح معرفی می‌کند، ولی پس از خرید مشتری و در هنگام خدمت‌رسانی به شیوه دیگری عمل می‌شود. به عنوان مثال در طرح یکساله، ترافیک ۲۴ گیگابایت با اعتبار یکسال را معرفی می‌کند، ولی در هنگام استفاده‌ مشتری، اجازه مصرف بیش از دو گیگابایت در هر ماه را به وی نمی‌دهد. مثلا فرض کنید که در نیمه ماه اول دو گیگابایت ترافیک مصرف کرده‌اید و هنوز ۲۲ گیگابایت از حجم ترافیک شما باقی مانده است. تعجب نکنید وقتی ایرانسل سرویس وایمکس شما را قطع می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که علی رغم اینکه بخش اعظم حجم ترافیک شما باقی مانده است، ملزم هستید که مجددا از این شرکت حجم ترافیک جدید خریداری کنید یا اینکه اگر در یک ماه هیچ مصرفی نداشته باشید، ایرانسل به خود اجازه بدهد که از ترافیک با اعتبار یک سال شما، دو گیگابایت به خاطر عدم مصرف شما کسر کند.صحبت از سیاست فروش یک شرکت نیست؛ چرا که حق این سیاست‌گذاری برای هر شرکتی محفوظ و محترم است. صحبت از معرفی و عرضه یک محصول یا خدمت به دو شیوه متفاوت در زمان‌های قبل و بعد از فروش است، صحبت از برداشتن بدون توافق بخشی از چیزی است که قبلا به شما فروخته شده است. صحبت از گرفتن دوباره هزینه چیزی است که قبلا به شما فروخته شده است، و یا با عبارت ساده تر صحبت از «غش در معامله»، است.با توجه به اینکه شکایت مشتریان به شرکت ایرانسل راه به جایی نبرده است، نگارنده تنها راه را در رجوع به رسانه می‌بیند، به این امید که شاید فرجی شود و به واسطه آن، شرکت ایرانسل، اداره تعزیرات، سازمان بازرسی یا رگولاتوری اقدامی انجام دهند که حق مشتریان این طرح‌ها تضییع نشود.*دانشجوی دکترای کامپیوتر  دانشگاه صنعتی شریف 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۹-۲۴ در ۱۲:۳۳

    شرکت ایرانسل در ارائه وایمکس بسیار مشکل دارد. سرویس این شرکت بسیار ضعیف است. به نوعی کلاهبرداری صورت می پذیرد. همانند بسیاری دیگر از خدمات این شرکت

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۰-۱۴ در ۰۴:۵۷

    خدمات شرکت ایرانسل در وایمکس بسیار بسیار ضعیف و مقطعی میباشد و عملا هیچگونه پشتیبانی بعد از فروش خدمات به مشتری صورت نمیگیرد و از همه مهمتر کیفیت پوشش دهی در اکثر مناطق بر خلاف چیزیست که در سایت شرکت آمده و یا هنگان خرید به شما وعده داده میشود و در واقع هیچکدام ار سرویسهای وایمکس ایرانسل به صورت واقعی (با سرعت واقعی) ارائه نمیشود و به نوعی کلاهبرداری کاملا قانونی صورت میگیرد..متاسفانه

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۰-۲۱ در ۰۷:۳۹

    کاری که ایرانسل انجام میده عملا دزدی هست.. به عنوان یه مشتری که به اجبار چند ماه از خدماتش استفاده کرده بارها با این دله دزدی ها مواجه شدم..

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۰-۲۳ در ۰۸:۴۶

    آقای محمدی شما همون مدیر سایت عصر ایران هستید؟

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۱-۰۴ در ۰۶:۵۱

    جانا سخن از دل ما می گویی
    البته بهتره که بقیه شرکتها مثل مبین نت را هم بررسی کنیم. مثلا نگارنده در این وبلاگ:
    http://mobinnetiha.blogfa.com
    موارد جالبی از دزدیهای مبین نت را با ذکر مدرک نوشته. برای من که جالب بود بودش

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۱-۱۶ در ۰۷:۵۱

    با سلام من اشتراک ۱ساله وایمکس گرفتم ولی در اصل۱۱ماهه به من دادن. مثلا من ۹۱/۳/۳۱ اشتراک خزیدم تاریخ اعتبارم خورده ۹۲/۲/۳۱ اازشون پرسیدم چرا تا ۹۲/۲/۳۱ اون نفر که تو نمایندگی اصلی ایرنسل بود یه مشت چرت وپرت تحوبلم داد وفکر کرد منو راضی کرده. یکسال یعنی ۱۲ماه کامل نه ۱۱ماه حرف من منطقی نیست؟

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۱۱-۲۷ در ۱۲:۳۵

    مطلبی را که عیان است چه حاجت به بیان است؟!
    عزیز دل برادر ایرانسل تو کدوم یک از خدماتش دردی نکرده که این دومیش باشه؟!
    اس ام اس فارسی قیمتش ۱۰ تومن زده خیلی وقتا ۱۶تومن کسر میکنه
    مسابقه ی الکی میزاره تا حالا دیده نشده کسی تو اون مسابقه ها برنده بشه با همین مسابقه های ساختگی پول کلانی به جیب زدن
    بسته ی ۱ ماهه ی جی پی ار اس گرفتم با اینکه ده روز از اعتبارم مونده دو هزار تومن از شارژمو خورد
    از کدوماش بگم…؟!

  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۱۰-۲۰ در ۱۰:۱۱

    ایرانسل …. حروم خور امیدوارم اون پول هایی که ازم گرفتید از گلوتون پایین نره . وقتی رفتم وایمکس ایرانسل بخرم گفتم سرعت ۵۱۲ میخوام گفتن خیلی زیاده میخوای چیکار ۱۲۸ بسته منم ۱۲۸ گرفتم و از مرده پرسیدم که سرعت دانلودم چنده گفت همون ۱۲۸ بعد از یک هفته وصل کردن سرعتم ۱۶ کیلوبایت بود واقعا که حروم خور بزرگی هستن الانم نزدیک ۱ ساله که دارمش یه برنامه ۱۵۰ مگابایتی داشتم دانلود میکردم با IDM زدش ۳ ساعت طول میکشه بعد از ۳ ساعت اومدم دیدم نوشته محدودت زمانیم تمومه آخه من چی بگم به این ایرانسل ….حروم خور ؟

  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۱۲-۰۲ در ۱۰:۱۷

    وایمکس ایرانسل اقدام به محدود سازی اینترنت نا محدود کرده
    شما پول اینترنت نامحدود یک مگ را میدید بعد از ۷۰ گیگ دانلود ضریب اشتراک شما را بالا میبره سرعتتو کم میکنه اسمش هم میزاره : استفاده نا منصفانه
    این در حالی که در هنگام ثبت نام این مورد رو نمیگن

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۴-۱۶ در ۰۴:۳۱

    بله منم دچار همین مشکل شدم. سرعت به قول خودشون ۲مگ اشتراک یکساله خریدم.ولی موقع دانلود سرعتم ۱۶میشه. تازه در عرض ۶ ماه ه ۲۴ گیگ اشتراکم تمام شد. در حالی که مصرف اینترنت من خیلی پایینه و به ماهی ۳۰۰ مگ هم نمیرسه.

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۴-۲۵ در ۰۸:۲۹

    بنظر من استثمار بهترین کلمه ایست که میتوان به خدمات ایرانسل و شرکت ایرانسل نسبت داد. کاش مدیران این شرکت این پیام ها را می دیدند. من خودم متاسفانه بنا به اجبار وایمکس دارم.

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۴-۲۶ در ۱۰:۰۳

    گول تبلیغات اینترنت وایمکس ایرانسل (از ۱ تا ۷ صبح رایگان) رو نخورید ، اولش سرعت بالاس تا دو ماه .من ۱۲۸ ویژه گرفتم ، از ساعت ۱ شب سرعتم از ۲۵۶kb به ۱۳ kb کاهش پیدا میکنه و از ساعت ۷ صبح به حالت نرمال ۲۵۰ تا میرسه !!!!!
    خود شرکت سرعت رو محدود میکنه ، با این وضعیت شما مجبور به استفاده از شارژ و خرید بسته افزایشی میشید !!

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۵-۱۳ در ۰۷:۵۸

    واقعا بدترین سرویس وایمکس رو ایرانسل داره، سرعتش افتضاحه، من ۵۱۲ گرفتم ولی سرعت دانلودم از ۴۰kb بالا نرفته، زنگ میزنم بهشون اعتراض میکنم، میگن ضریب اشتراک یک به هشته، یعنی اگه شما ۵۱۲ داری باید تقسیم بر ۸ کنیش، و میشه ۶۴، پس سرعت شما الان طبیعیه!!!!
    سر ده روز، یه گیگ شارژ تموم میشه، در صورتی که مصرف من فوق العاده معمولیه و سرویسهای دیگه رو که داشتم اخر یک ماه هنوز هم شارژ داشتم

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۶-۲۵ در ۰۵:۰۹

    من ۵ ساله که دارم وایمکس ایرانسل استفاده میکنم ،تا ۱ سال پیش خوب بود (با ۵۱۲ نامحدود ،۶۴ KB سرعت دانلود داشتم) ولی از اون موقع به بعد فقط از ساعت ۲ نیمه شب تا ۹ صبح سرعت دانلودم ۶۰ تاس و بقیه ی ساعات از ۳۰ بالاتر نمیره (که من فکر میکنم بخاطره اینه که ایرانسل موازی با جذب کاربرای جدید، ظرفیت و توانایی خودش رو افزایش نداده)
    ۲ ماه پهنای باندمو به ۱ mb نامحدود تغییر دادم تا شاید سرعت دانلودم بهتر بشه ولی بازم از ۹ صبح به بعد دانلودم از ۳۰ بالاتر نرفت و فقط بازم از ۲ نیمه شب تا ۹ صبح ۱۲۸ kB دانلود میکرد.
    وقتی هم که زنگ میزنم، میگن از نظر قانون جدید کشور سرعت دانلود وایمکس با هر پهنای باندی، تا حداقل ۸ KB ایرادی نداره و من حق اعتراض یا پیگیری فنی ندارم.
    (در ضمن قدرت و کیفیت سیگنال دریافتی مودم من که در تهران زندگی میکنم بسیار بالاست پس کاهش سرعت من ربطی به سیگنال نداره)
    من و ۳ تا دیگه از دوستانم (که در مناطق مختلفی از تهران زندگی می کنن) چند سالی بود که وای مکس ایرانسل داشتیم و الان که من این پست رو میذارم فقط من هنوز وایمکس ایرانسل دارم البته به زودی عوضش میکنم چون ایرنسل درست بشو نیست.
    قصد تخریب بی جهت و دروغ گویی هم ندارم.
    این پست رو تو هر وبلاگ و سایتی که در مورد وایمکس ایرانسل نظر خواهی کرده کپی میکنم تا شاید بقیه اشتباه منو تکرار نکنن

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۷-۱۶ در ۱۰:۵۹

    ایرانسل حروم خوره …. خیلی جاها حروم کاری میکنه … من استفاده فوق العاده پایین داخل ۵ روز ۱ مگابایت برد . بدون دانلود هیچ چیزی . واقعا ک . ایشالله این پول های حروم از گلوشون پایین نره

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۰۷-۳۰ در ۰۵:۱۳

    مهندس فدات شم ۲ گیگا دو نوع تعرفه یکساله داره یکی هرماه ۲ گیگ اگه مصرف نکنی سوخت میشه اگه بیشتر بری قطع میشه اما نوع دومش ۲۴ گیگ یکجاس که شما تو تعرفت اعمال نکردی من ۲ گیگ سرعت با۲۴ گیگ ترافیک یکجا دارم ماه بوده ۴ گیگ مصرف کردم ماهی هم بوده ۱۰۰ مگ صورتحسابشم دقیق برام اومده دفاع نمیکنم اما سوال کنید اما سرعتش غالبا کمتر از ۲ گیگ وحدود ۰.۵ تا ۲ گیگه

  • ناشناس
    ۱۳۹۳-۱۱-۱۶ در ۰۱:۲۱

    من یک بسته ۳ گیگ خریدم با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه! ضریب اشتراک ۱ به ۱۰ بعدشم وقتی میخوام دانلود کنم فقط ۵۹ کیلوبایت آخرشه که دانلود میکنه و حجمم الکی تموم میشه مثلا برای باز کردن گوگل توی کافی نت فقط ۱ مگ کم میکنه ولی من که چک کردم نوشته بود ۲.۵ مگ کم شده!!
    وای فای هم خاموشه و کسی نمیتونه منو هک کنه چون ضد هک دارم!
    حالا من با این سرعتو با این حجم کم چیکار کنم؟

ارسال یک نظر