در حال خواندن
کلاهبرداری ۶ میلیونی به بهانه خرید گوشی
0

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه خرید گوشی، به حساب یک موبایل فروش دستبرد زده بود خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا-رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: یکی از صاحبان مشاغل در مشهد با طرح شکایتی اظهار داشت فردی با من تماس گرفت و تقاضای خرید ۵ گوشی هوشمند، برای مدیران داخلی شرکت خود را کرد و به بهانه پرداخت پول من را با ترفند پای خودپرداز کشاند و پس از انجام عملیات بانکی و گرفتن موجودی کارت متوجه شدم ۲۵میلیون ریال از موجودی حسابم کم شده است. وی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده مالباخته شماره تلفن کلاهبردار را در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار داد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد شماره تلفن اعلامی‌ را کسی پاسخ گو نیست و هویت مشخصی برای آن وجود ندارد. این مقام انتظامی افزود: کارشناسان در بررسی‌های اطلاعاتی بعدی توانستند رد متهم را پیدا و طی عملیاتی وی را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند. وی خاطر نشان کرد: متهم با دیدن شواهد لب به سخن گشود و در این رابطه به ۲ فقره سرقت جمعا به مبلغ ۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد. همچنین وی در خصوص بزه ارتکابی خود با ندامت گفت: با دستیابی به شماره تلفن برخی از کسبه و سفارش خرید کالا، آنها را به منظور دریافت وجه پای دستگاه خود پرداز کشانده و با ترفندی (منوی انگلیسی یا گیج کردن فرد مورد نظر) عملیات بانکی را معکوس انجام داده و وجه مورد نظر را به حساب خود منتقل کرده است. رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: با توجه به هشدارهای پلیس، هنوز ترفند خود پرداز از طرف افراد سودجو قربانی می‌گیرد، ضمن اینکه برای دریافت وجه هرگونه کالا یا خدمات، نیازی به رفتن پای دستگاه خودپرداز نیست و دادن شماره حساب به تنهایی کفایت می‌کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر