در حال خواندن
کسل‌کننده‌ترین خودروهای دنیا!
0

برخی خودروها ممکن است مشخصات فنی خوبی داشته باشند و محبوبیت زیادی پیدا کنند اما هیچ گاه از لحاظ شکل و قیافه مورد پسند قشر جوان و تنوع طلب واقع نمی شوند.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، امروزه همه جا صحبت از اتومبیل‌های خاص و دوست داشتنی است که روز به روز به قابلیت و ویژگی‌های آن‌ها اضافه می‌شود و هر روز خبری جدید از شرکتی خودروساز می‌شنویم که مدل‌های متنوع خود را با مشخصات فنی جالب و خیره کننده به بازار می‌فرستند.نکته اینجا است که همیشه قرار نیست با خودرویی زیبا و بی نقص و همه چی تمام رو به رو باشیم.در سال‌هایی نه چندان دور بسیاری از خودروها به بازار عرضه می‌شدند که از لحاظ طراحی و شکل شمایل واقعاً حرفی برای گفتن نداشتند و خیلی زود هم از دور رقابت خارج می‌شدند.البته از حق نگذریم بسیاری از این مدل‌ها با وجود طراحی بد و ناخوشایند وسیله های نقلیه ای کار راه انداز به شمار می‌رفتند.در ادامه به معرفی برخی از این مدل‌ها می‌پردازیم.AMG گرملینگرملین یک خودروی دو در کامپکت بود که در آمریکای شمالی تولید می‌شد و شعار آن خودرویی با مصرف کم سوخت بود. بزرگ‌ترین رقیب گرملین در بازار خودروهای آن زمان فولکس قورباغه‌ای بود و با وجود اینکه از نظر طول از فولکس بیشتر بود اما فضای داخلی کمتری داشت. بجای داشتن یک موتور با اندازه متوسط گرملین از یک موتور ۶ سیلندر خطی بهره می‌برد. در حال حاضر تعداد بسیار کمی از این خودرو موجود است و خرید و فروش آن نیز با قیمت‌های بالا انجام می‌شود.فورد پینتوپینتو خودروی کامپکت فورد در طی سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۰ بود. در سری اول ساخت فورد تنها مدل ۴ در سدان آن را تولید می‌کرد اما از سال ۱۹۷۲ مدل هاچ بک و استیشن آن را هم وارد خط تولید کرد. پینتو از لحاظ قدرت چیزی از رقبای زمان خودش کم نداشت. یک موتور ۴ سیل‌اند معمولی برای بدنه سبک این خودرو کافی بود. در طی ۱۰ سال حضور فورد پینتو ۳ میلیون دستگاه از آن به فروش رفت در اواخر سال ۱۹۷۸ بسیاری از کارشناسان باک سوخت پینتو را خطرناک توصیف کردند و شرکت فورد را تحت فشار قرار دادند. اما چندین سال بعد مشخص شد مخزن سوخت آن امن تر از بقیه خودروهای آن زمان است. اما دیگر دیر شده بود و فورد مدل اسکورت را جایگزین آن کرده بود.مرکوری گرند مارکیسدلیل نا خوشایند بودن این خودرو ظاهر آن و یا قدرت موتوری آن نیست. این مدل از مرکوری با موتورهای ۵ لیتری و ۵.۸ لیتری عرضه می‌شدند و قدرت نسبتاً خوبی رابرای یک خودروی سدان با اندازه کامل داشتند اما دلیل محبوب نبودن آن‌ها افرادی بودند که معمولاً سوار این خودروها می‌شدند. درصد بسیار بالایی از افرادی که سوار این خودرو می‌شدند افراد مسن بودند. خود شرکت مرکوری نیز از این قضیه آگاه بود و در سال ۱۹۹۸ تلاش کرد تا با ایجاد تغییراتی مشتریان جوان را هم به خود جذب کند تمت در این راه موفق نبود. این مدل هنوز هم باب دندان کسانی است که سن و سال آر آن‌ها گذشته باشد.ژئو متروژئومترو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای کم مصرف ساخته شده در دنیا نامید که توسط شرکت ژاپنی سوزوکی طراحی و ساخته شد و به کمک شرکت GMC به بازار کشورهای امریکایی فرستاده شد و در آمریکا در بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۱ به فروش رسید. در ابتدا این خودرو با موتور سه سیلندر عرضه می‌شد اما بعد از کاهش فروش در سال ۱۹۹۵ مدل ۴ سیلندر آن نیز عرضه شد. در سال ۲۰۰۸ سال‌ها بعد از توقف تولید آن، ژئو مترو به عنوان یکی از پر فروش ترین خودروهای دست دوم در امریکا شناخته شد اما سواری با این خودرو که طراحی چندان جالبی ندارد هیچ گاه به مذاق جوانان آن زمان خوش نمی‌آمد.فیات ریتموفیات در سال‌های ۱۹۷۰ به عنوان یکی از بدترین سازندگان اتومبیل در کشورهای امریکای شمالی به حساب می‌آمد. شکست محصولات فیات با مدل فیات ۱۲۸ شروع شد و پس از آن فیات ریتمو ادامه روند مشکلات فیات را به همراه داشت. ریتمو از قطعات قدیمی و نا مناسب فیات ۱۲۸ استفاده می‌کرد و همیشه با مشکلات فنی مواجه بود. ریتمو در برخی موارد حتی از ۱۲۸ هم بدتر بود. از آنجایی که حدود ۶۵ درصد از وزن این خودرو بر روی محور جلو قرار داشت؛ فیات ریتمو لقب یکی از بدترین فرمان خودروها را به خود اختصاص داده بود.سوبارو جاستیشرکت خودروساز ژاپنی سوبارو مدل جاستی را در فاصله سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ تولید کرد. جاستی یک خودروی نیمه کامپکت بود که با موتورهای ۱ یا ۱.۲ لیتری سه سیلندر عرضه می‌شد. از این روز از نظر شتاب و قدرت هیچ گاه مورد توجه مشتریان قرار نمی‌گرفت. در سال ۱۹۹۰ جاستی آخرین خودرویی بود که در آمریکا به همراه کاربراتور تولید می‌شد.یوگو GVیوگو GV نامی بود که دیگر کشورها برای زاستاو کورال در نظر گرفته بودند. زاستاوا یک برند خودروسازی از کشور یوگوسلاوی بود که تحت نظر شرکت فیات فعالیت می‌کرد. یوگو در واقع به منظور جایگزینی با فیات مدل ۱۴۴ طراحی و تولید شده بود. مدل‌های اولیه این خودرو با موتور ۰.۹ لیتری عرضه می‌شدند و مشتریان تنها حق انتخاب از سه رنگ سفید، آبی و قرمز را داشتند. از آنجایی که موتور این خودرو هم توسط مهندسان فیات طراحی و تولید شده بود جای تعجب ندارد که مشکلات فنی متعدد گریبان گیر یوگو GV هم بود.رلیانت رابینرلیانت رابین را می‌توان به سه دلیل ناخوشایندترین و خسته کننده ترین خودروی ساخته شده نامید. آن سه دلیل هم هرکدام از چرخ‌های این خودرو است. بله این خودرو تنها سه چرخ داشت و دلیل آن هم این بود که بتوان آن را در کشور انگلیس جزء موتور سیکلت ها به حساب آورد. این خودرو حتی وارد بازار کشورهای آمریکایی نشد. اگر به فیلم‌های کمدی مستر بین علاقه داشته باشید به‌احتمال‌زیاد دشمن دیرینه ماشین مستر بین را هم که یک رلیانت رابین آبی رنگ بود به یاد دارید!

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر