در حال خواندن
کاهش قیمت و افزایش کیفیت اینترنت در نتیجه مذاکرات
0

معاون فناوری وزارت ارتباطات در پاسخ به این گلایه که جلسات مستمر این معاونت با بخش خصوصی نتیجه‌ای در بهبود شرایط بازار ICT نداشته، گفت: کاهش قیمت اینترنت توسط وزیر و افزایش کیفیت ارائه سرویس، ناشی از این جلسات مفصل با PAPها بود.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، وزیر ارتباطات در ابتدای کار خود با هدف بهبود وضعیت بخش خصوصی ICT با یک انتصاب، یکی از معاونان خود را پیگیر بررسی و رفع مشکلات فعالان خصوصی این حوزه کرد.به گفته فعالان این بازار به ویژه شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) ها، در ابتدای کار جلسات به طور منظم برگزار می‌شد و اکنون مدتی است که این جلسات دیگر برگزار نمی‌شود.آنها همچنین از روند برگزاری جلسات معاونت فناوری وزارت ارتباطات با بخش خصوصی اعلام رضایت نمی‌کنند و می‌گویند: این جلسات نتیجه‌ای به حال شرکت‌های PAP‌ نداشته و تغییری در روابط آنها با رقیب بزرگ (مخابرات) ایجاد نکرده است. سید مجتبی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این گلایه توضیح داد: هدف از برگزاری این جلسات این بود که به عنوان معاونت فناوری در کنار بخش خصوصی فعالیت و مشکلات آنها را احصاء کنیم.معاون فناوری و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مسائل و مشکلات را مشخص کرده‌ایم، گفت: اما در حقیقت رفع مشکل شرکت‌های PAP در مسیر قانونی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برمی‌گردد؛ بنابراین برگزاری تعداد زیادی جلسات در این زمینه در عمل منجر به پیگیری و هماهنگی‌هایی از طرف سازمان تنظیم مقررات شد.وی با اشاره به نتیجه این پیگیری‌ها، گفت: مسائلی که از چندین ماه پیش برای کاهش قیمت اینترنت توسط وزیر انجام شد، بالا رفتن کیفیت و ارائه سرویس قابل قبول به مردم، حاصل جلسات مفصل و سنگینی بود که با شرکت‌های PAP گذاشته می‌شد.هاشمی تصریح کرد: در این جلسات معاونت فناوری، رگولاتوری و گاهی شرکت زیرساخت حضور داشتند و به صورت جمعی به این نتایج رسیدیم.معاون فناوری و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برگزاری این جلسات هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: جلسات مداومی برای بررسی کیفیت اینترنت در ایران در حال برگزاری است. در این جلسات شرکت‌های PAP، معاونت فناوری، رگولاتوری و شرکت زیرساخت، مخابرات و اپراتورها حضور دارند. در این جلسات به صورت هفتگی و مداوم تلاش می‌کنیم کارها را جلو ببریم.وی در پاسخ به این سوال که در مجموع شرکت‌های PAP اعلام می‌کنند این جلسات مشکلی از رابطه آنها با شرکت مخابرات را برطرف نکرده است، اظهار داشت: این موضوع نیز بسیار دنبال شد، در ماه‌های نخست ورود به وزارت، متوجه شدیم این موضوع بسیار حاد است و مشکلات زیادی در این باره وجود دارد که تلاش کردیم از طریق مذاکره با مخابرات و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این شرایط را تسهیل کنیم.هاشمی افزود: رابطه بین PAP ها و مخابرات نسبت به قبل بیشتر روشن شد. مشکلاتی وجود دارد که مقداری حل شده و مقداری باید حل شود. اما به یقین نسبت به سال گذشته که ابتدای کار دولت بود مسائل بسیار بهتر شده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر