در حال خواندن
چگونه از سرویس انتقال اعتبار همراه اول استفاده کنیم
0

مشترکان تلفن همراه اعتباری همراه اول می‌توانند با استفاده از سرویس انتقال اعتبار (ویژه مشترکان اعتباری) مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره‌ دیگری انتقال دهند، برای این منظور می‌توان از دو روش کد‌های میان‌بر و تلفن گویای ۴۴۴ استفاده کرد که پس از انجام موفقیت‌آمیز انتقال، برای مشترک انتقال‌دهنده‌ (A) و دریافت‌کننده‌ اعتبار (B) پیامی مبنی بر موفقیت‌آمیز‌ بودن انتقال، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می‌شود.
نود آی سی تی – مشترکان توجه کنند درصورتی که مشترک انتقال‌دهنده (A) در وضعیت خط صفر (idle)، قطع، معلق (suspend)، غیرفعال (disable)، لیست سیاه (Black List) و یا سلب امتیاز (pool) باشد، امکان انتقال اعتبار وجود ندارد. اما در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال با شرایط تعیین‌شده مطابقت نداشته باشد، انتقال انجام نمی‌شود.
پس از ارسال درخواست مشترک انتقال‌دهنده‌ (A) به شبکه، پیامی به وی ارسال می‌شود تا در صورت تایید آن توسط مشترک انجام شود. در صورتی که در دریافت‌کننده اعتبار (B) به علت اتمام مبلغ در وضعیت یک طرفه باشد، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه شده و زمان متناسب با مبلغ انتقال‌یافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال می‌شود و اگر در دریافت‌کننده اعتبار (B) به علت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال باشد، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل شده و زمان اعتبار انتقال‌یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه می‌شود.
همچنین در صورتی که مشترک دریافت‌کننده اعتبار (B) در وضعیت خط صفر یا سلب امتیاز باشد، امکان دریافت اعتبار وجود دارد؛ در صورتی که سیم‌کارت مشترک دریافت‌کننده اعتبار (B) قطع باشد، انتقال انجام می‌گیرد، اما مشترک (B) امکان دریافت پیام را ندارد.
اما اگر مشترک دریافت‌کننده‌ اعتبار (B) خاموش باشد، انتقال انجام می‌گیرد و پس از روشن‌ کردن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود باشد، پیام به وی تحویل می‌شود؛ هر یک از مشترکان تلفن همراه می‌توانند در طول یک روز حداکثر پنج بار اعتبار خود را انتقال دهند و چنانچه مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد ‌کردن پین شارژ، پنج بار اشتباه کند، خط وی وارد لیست‌ سیاه (black list) می‌شود.
تلفن‌های همراه اعتباری با نخستین تماس یا ارسال پیامک فعال شده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نرسیده باشد، به عنوان تلفن همراه صفر شناخته می‌شود.
تلفن‌های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار، وارد وضعیت معلق (suspend) خواهند شد و در صورت اتمام مهلت زمانی و تمدید نشدن اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی دو ماه) تلفن‌های اعتباری غیرفعال (disable) خواهند شد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر