در حال خواندن
چه عاملی موجب دفاع تمام قد معاون نظارت رگولاتوری از تخلفات ایرانسل می‌شود؟
0

اقدامات اخیر اپراتور ایرانی – خارجی ام. تی.ان – ایرانسل سبب شده تا دلایل سکوت سازمان تنظیم مقررات را با طرح چند سوال از حسن رضوانی، معاون نظارت این این سازمان جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.
چرا رگولاتوری در برابر اقدامات اخیر این اپراتور  برخوردی نمی کند؟
موضوعات خارجی این اپراتور به سازمان تنظیم مقررات ارتباطی ندارد و نهادهای دیگر مسوول رسیدگی  به آنها هستند.
مسوول  برخورد با آهنگ پیشواز “سلام  الاغ عزیز” که چندی پیش از سوی این اپراتور برای تلفن همراه مشترکانش فعال شده بود، چه نهادی است؟
این آهنگ پیشواز به مباحث محتوایی مربوط می‌شود و مسوولیتش با وزارت ارشاد است و این اپراتور تاییدیه این آهنگ پیشواز را از این وزارتخانه اخذ کرده بود.
در خصوص حدف نام خلیج فارس از لیگ برتر فوتبال و جایگزین کردن نام ایرانسل رگولاتوری نباید اقدامی می کرد؟
در این باره نیز فدراسیون فوتبال باید توضیح بدهد، کارهای بیرونی اپراتور به سازمان تنظیم مقررات مربوط نمی‌شود.
در خصوص ارسال پیامک خوش آمد گویی و متعلق دانستن جزایر سه گانه به امارات متحده عربی توسط این اپراتور چند ملیتی، چه توضیحی دارید؟
 ارسال این پیامک به مسایل فنی و تداخل رومینگ بر می‌گردد که از طرف برخی اپراتورهای خارجی به فارسی ارسال می‌شود و این موضوع برای مشترکان همراه اول نیر اتفاق افتاده بود که دلیل این اتفاق ضعیف بودن پوشش شبکه است و در بسیاری از نقاط مرزی مناطقی که پوشش ضعیف داشته باشد از طرف مقابل سیگنال‌هایی ارسال می‌شود که رومینگ این کشور محسوب می‌شود.
این اپراتور برای نصب آنتن باید از چه نهادی مجوز می گرفت؟
جزایر سه گانه جزو مناطق حساس کشور است، این اپراتور باید پوشش دهی خود را در این  مناطق کامل می‌کرد، این اپراتور باید به فرمانداری این ناحیه مراجعه کند و مجوز نصب سایت را از این نهاد کسب کند که در شرایط حاضر نیز این هماهنگی انجام شده و اکنون در حال فراهم کردن مقدمات نصب سایت هستند.
چرا اپراتور دوم  بعد از گذشت چندین سال از فعالیتش در این نواحی  پوشش شبکه آنها کامل نشده  وآیا همین موضوع تخلف این اپراتور محسوب نمی شود؟
تعهدات این اپراتور در پروانه فعالیتش مشخص است و متعاقب با پروانه الزامی برای اینکه این نواحی را پوشش بدهد وجود نداشت، ولی به لحاظ حساسیت این مناطق این اپراتور نیز باید پوشش شبکه خود را کامل می کرد تا مشکلی پیش نیاید.
با  درنظر گرفتن اینکه جزیره ابوموسی جزو مناطق استرا تژیِک کشور محسوب می شود وبا در نظر داشت به اینکه  همراه اول در این جزایر پوشش دهی مناسب دارد، بهتر نبود، اپراتور دوم به جای مشارکت با یک اپراتور اماراتی به صورت مشارکتی از سایت های همراه اول استفاده  می کرد؟
 اپراتورهای تلفن همراه کشورمان برای رومینگ داخلی به توافق نرسیده‌اند و گرنه از این امکان برای سراسر کشوراستفاده می‌شد.
جزیره ابو موسی جزو حساس‌ترین مناطق کشور است؟ بهتر نبود آیین‌نامه‌ای جدا گانه برای فعالیت اپراتورهای تلفن همراه  در این منطقه تدوین می شد؟
 حساسیت در همه مرزهای کشور است و یک بخش‌هایی توسط اپراتورها نیاز است پوشش داده شود و برخی دیگر نواحی به دلیل مسایل امنیتی کشور نباید تحت پوشش  قرار گیرند  و در این موارد گاها بخشنامه‌هایی ابلاغ می‌شود و ما به صورت تفاهم با اپراتورهای همسایه همکاری  می‌کنیم، ولی با این  وجود سعی می‌کنیم کمترین تداخل فرکانسی را داشته باشیم.
این  اتفاقات اخیر سبب شده که نمایندگان و برخی کارشناسان  نسبت به عملکرد این اپراتورایرانی – خارجی  واکنش نشان دهند و خواستار تحریم آن در کشور باشند؟  این اقدام را چگونه ارزیابی می کنید؟
برای نمایندگان مجلس باید مباحث فنی روشن شود که اگر خواستند در خصوص این اپراتور تصمیم گیری داشته باشند، تصمیم آنها مبنای علمی و فنی داشته باشد.
گفتنی است، اپراتور دوم تلفن همراه که با فناوری و سرمایه گذاری اپراتور چند ملیتی ام. تی . ان. در ایران فعالیت می کند متعهد بود ۲۱ درصد از سهامش را دو سال پس از آغاز به کار در بورس و در راستای خصوصی سازی واگذار کند، ولی تا‌کنون تکلیف سهام این اپراتور مشخص نشده است.
منبع: موبنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر