در حال خواندن
چرا پول حرف اول و آخر مسوولان این شرکت دولتی است؟!
0

شرکت پست بعد از خروج از فهرست خصوصی‌سازی تا اطلاع بعدی دولتی باقی می‌ماند، اما به نظر می‌رسد مدیران این شرکت کسب درآمد و منافع اقتصادی را اولویت نخست خود قرار داده‌اند.

نود آی سی تی – شرکت پست در دوره جدید مدیریتی خود اخبار زیادی در خصوص تدابیر و برنامه‌های درآمدزایی توسط این شرکت دولتی در رسانه‌ها منتشر کرده که حالا ابعاد جدیدی از این تغییر سیاست‌ها در حال آشکار شدن است.برای مثال شرکت پست اخیراً مشکلاتی برای توزیع مرسولات فرهنگی ایجاد کرده تا به این ترتیب سود بیشتری از این بابت به دست آورد. بر اساس قوانین، مرسولات فرهنگی از تخفیف‌های پستی برخوردار بوده و درسال‌های گذشته این قانون بدون مشکل در حال اجرا بود. قانونی که صرفاً محدود به ایران هم نبوده و در بسیاری از کشورها اجرا می‌شود اما در حال حاضر سنگ‌اندازی‌هایی در این خصوص مشاهده می‌شود.بر اساس این گزارش نشریات از جمله محصولات فرهنگی به شمار می‌روند که مشمول تخفیف‌های پستی می‌شوند و از این بابت تا ماههای گذشته مشکلی نبود، اما اخیراً شرکت پست در اقدامی عجیب از نشریات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته تا برای دریافت تخفیف‌ها به وزارت ارشاد مراجعه کرده و نامه‌ای مبنی بر قانونی بودن خود فعالیت ارایه کنند!!عجیب‌تر آنکه یکی از نشریاتی که شرکت پست جلوی عرضه آن در قالب محصول فرهنگی را گرفته، سالهای متمادی است که توسط خود پست به عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و مشمول تخفیف‌ می‌شده است. این درحالیست که شرکت پست می‌توانست برای این بهانه‌گیری صرفا مجوز انتشار نشریه را طلب کند.به نظر می‌رسد شرکت پست، به جای توجه صرف، به درآمدزایی و بهانه‌های واهی جهت حذف محصولات فرهنگی از چرخه توزیع خود، باید مراقب زیانها و عواقب ناشی از این امر باشد.سایت موبنا در روزهای آتی نمونه‌هایی از بی‌توجهی پست به سلامت و خسارات اقتصادی واره به مردم را منتشر خواهد کرد که گویایی مخاطرات تغییر سیاستهای مدیرعامل جدید این شرکت بوده و لزوم توجه مسوولان نظارتی را می‌طلبد.موبنا آماده دریافت نظرات مسوولان شرکت پست و ارایه مستندات لازم به ایشان است و پرسش‌اش از مسوولان این است که چرا پول حرف اول و آخر مسوولان این شرکت است؟!   

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر