در حال خواندن
پیوست فرهنگی رایتل با همکاری حوزه و دانشگاه تدوین می شود
0

به گفته وزیر ارتباطات، در آینده نزدیک، پیوست فرهنگی رایتل (اپراتور سوم) تلفن همراه با قرار داد سه جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه قم و دانشگاه علامه طباطبائی تدوین خواهد شد.
نود آی سی تی – محمد حسن نامی در مراسم امضای توافق نامه ایجاد پژوهشگاه ICT در دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب گفت: باید به منظور استفاده از تکنولوژی های جدید و بهره گیری از فناوری های متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، فرهنگ سازی لازم انجام شود.
وی افزود: باید تلاش های گسترده ای در حوزه ICT به عنوان یکی از حوزه های موثر در توسعه فرهنگی کشورها و انتقال فرهنگ از کشورهای مختلف به کشورهای هدف، صورت گیرد و دانشگاه ها یکی از اصلی ترین منابع در این حوزه محسوب می شوند.
وی گفت: در حال حاضر پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با سرعت زیادی در حال پیگیری است و محتواها برای آن آماده شده اما برای استفاده بهینه تر روی این شبکه باید از الان فرهنگ سازی لازم در بخش های مختلف انجام شود.
نامی، تحقیق را منشا تولید علم و ثروت عنوان و افزود: معتقدیم تحقق پیش بینی ها در خصوص افزایش ثروت در جامعه تنها با توجه به امر تحقیقات و توسعه علمی که از سوی دانشگاهها عملیاتی می شود، قابل پیاده سازی است.
وی ICT را مهمترین و تاثیر گذارترین حوزه در همه سطوح دانست و ادامه داد: کشورهای غربی در تلاش هستند تا با گسترش فناوری های نوین از جمله تلفن همراه، پیش از پیش در فرهنگ عمومی مردم جهان نفوذ کرده و اهداف مدنظر خود را پیاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت های گسترده ای که از سوی برخی سایت‌ها نظیر گوگل ارث، ویکی پدیا انجام می شود گفت: این گونه سایت ها در تلاش هستند تا با بهره گیری از خرد جهانی، نسبت به توسعه همه جانبه بخش های مدنظر خود اقدام کنند.
وی با بیان این مطلب که در ایران نیز باید چنین سایت هایی ایجاد شود، بیان کرد: این سایت نیازمند قرار گرفتن اطلاعات و محتواهای به روز است که باید با بهره گیری از توانمندی گروه های علمی در دانشگاه ها و حوزه ها نسبت به تولید محتوا های مد نظر اقدام شود.
وی ادامه داد: از آنجا که این اطلاعات مورد استفاده تمامی مردم جهان قرار خواهد گرفت باید به زبان های مختلف ترجمه و روی این سایت قرار گیرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر