در حال خواندن
پیشرفت‌های غیر قابل انکار از نگاه وزیر ارتباطات
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت‌ها و نتایجی که در چند سال اخیر در کشور به دست آمده، غیرقابل انکار است و به‌طور طبیعی عده‌ای نمی‌توانند موفقیت‌های دولت را تحمل کنند و با هدف تخریب، دستاوردهای دولت را زیر سوال مى‌برند.
نود آی سی تی – رضا تقی‌پور با بیان این مطلب گفت: همگان مشاهده می‌کنند که در سال‌های گذشته در چه شرایطی بودیم و الان در چه شرایطی قرار داریم. به طور مثال در بخش ارتباطات از نظر تعداد مشترکان و محدودیت‌هایی که بوده، سال‌ها آرزوی مردم این بود در هنگام خریداری خط تلفن بلافاصله ارتباط آنها برقرار شود و این آرزو در دولت نهم و دهم محقق شد.

 
 
اگر اسمش را تخریب نگذارید، بهتر است بگوییم دولت نهم این کار را به واسطه زیرساختی که دولت هشتم آماده کرده بود عملی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کرد: در سال‌های گذشته مشترکان ۱۵ سال منتظر برقراری ارتباط بودند. اما امروز تمام اینها به روز شده که با ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تلفن ثابت و ۸۹ میلیون سیم‌کارت، به ازای هر نفر، دو خط در کشور داریم و با این ظرفیت کاملا اشباع شده‌ایم.

شاید بهتر باشد وضعیت ارتباطات کنونی کشور را با زمان راه‌اندازی چاپار در ایران باستان مقایسه کنیم البته اگر وزیر محترم اجازه بدهند، چرا که مردم تغییرات شگرف در حوزه ارتباطات را احتمالا با این روش بهتر درک می‌کنند. در ضمن اگر آمار را در کنار کشورهای همسایه‌ای همچون ترکیه و امارات و غیره قرار دهیم شاید واقعیت جلوه‌ای دیگر بنماید.

تقی‌پور به بحث استقلال و خود اتکایی فنی اشاره کرد و افزود: امروز تمام شبکه‌های داخلی، طراحی، پیاده سازی و مباحث راهبری توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود و این از نظر امنیت ملی مهم است.

تا به آنجا که اطلاعات ما در این بخش اجازه می‌دهد شبکه کر و سوپر کر شرکت زیرساخت و بسیاری از پروژه‌های دیگر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و پیاده سازی آنها توسط برادران چینی انجام شده و حداقل در بخش ارتباطات کفه مصرف گرایی بیشتر از تخصص داخلی سنگینی می‌کند، البته در سایر حوزه‌های کاری که ما به اندازه وزیر محترم مطلع نیستیم هیچ اظهار نظری نمی کنیم.

 منیع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر