در حال خواندن
پشت پرده ضعف شبکه رایتل و سکوت رگولاتوری چیست؟
1

بر اساس نقشه‌های پوشش شبکه که در سایت رایتل قرار گرفته، ادعا شده که این اپراتور بالای ۷۰ درصد پوشش خارجی در شهر تهران ایجاد کرده است و در پوشش داخلی نیز این اپراتور هنوز نتوانسته پوشش داخلی منازل شهروندان تهرانی را به ۵۰ درصد برساند. اما آیا این اعداد و ارقام صحت داشته و منطبق با تعهدات رایتل است؟
نود آی سی تی –  براساس پروانه صادر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رایتل، در پیوست شماره پنج پروانه که به حداقل کیفیت مربوط به ارایه خدمات موضوع پروانه پرداخته است، به صراحت اشاره شده ” رایتل باید در ۲ سال اول درصد برقراری مکالماتش ۹۰ درصد، قطعی مکالمات ۴ درصد و جابه جایی مکالمات ۹۲ درصد باشد که این موضوع با توجه به تست های میدانی انجام شده فاصله فاحشی حداقل در شهر تهران با تعهدات پروانه‌ای این اپراتور دارد.
اینکه سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد صادر کننده پروانه و ناظر بر آن با وجود آگاهی مشکلات بیان شده تاکنون اقدامی انجام نداده یا اگر هم داده رسانه ای نشده،  موضوعی است که مدیران ارشد این سازمان باید برای تنویر افکار عمومی و مشترکان این اپراتور به آنها پاسخ بدهند.
براساس اطلاعات دریافتی و بررسی شده مشکل قطع شبکه رایتل در شهر تهران به اندازه ای زیاد است که عمده مشترکان این اپراتور با وجود امکان استفاده از سرویس مکالمه در این شبکه تنها به استفاده از سرویس اینترنت بسنده کرده اند و کمتر دیده شده مشترکی از سرویس مکالمه رایتل خود استفاده کند یا شماره خود را به عنوان راه تماس به اشخاص دیگر بدهد.
براساس این گزارش بر خلاف ادعای رایتل که بالای ۷۰ درصد پوشش خارجی در تهران ایجاد کرده، تست مکالمه در مسیر اتوبان‌هایی همچون حکیم، چمران و نیایش که به تونل های شهری نیز منتهی می شود، نشان می‌دهد نه تنها در فواصل مختلف تماس کاربر قطع می شود بلکه در تونل های شهری که کوچکترین آن تونل رسالت به شمار می رود، هیچ پوششی برای استفاده از سرویس های رایتل ایجاد نشده است.
البته از اپراتور تازه کاری همچون رایتل توقع نداریم که در مسیرهای مترو پوشش شبکه را ایجاد کند اما اینکه چرا در هیچ کدام از تونل های شهری پوششی برای شبکه رایتل ایجاد نشده سوالی است که امیدواریم مدیران این اپراتور برای آن پاسخ مناسبی داشته باشند.
لازم به ذکر است مستندات این موضوع نیز موجود است که در صورت نیاز آمادگی انتشار آنها نیز وجود دارد.
معارفه عجیب مدیر روابط عمومی رایتل
نکته جالب دیگر آنکه سرانجام پس از چند سال رایتل نیز صاحب مدیر روابط عمومی شد. شیوه معرفی مدیرکل روابط عمومی رایتل نیز منحصر به فرد بود. برخلاف عرف انتشار انتصاب یک مدیر درتمام نهادها، مدیرکل روابط عمومی این شرکت در نخستین گام برای ارتباط و معرفی خود به رسانه‌ها در یک مصاحبه با خود، سوژه تکراری کلاهبرداری از طریق فروش سیم کارت های رایتل، خود را معرفی کرد.
نکته جالب تر آنکه در نخستین خبر منتشره از سوی “طاهر دوست” مدیرکل جدید روابط عمومی مشخص نیست ایشان خانم هستند یا آقا چرا که حتی در متن خبر یکبار نیز به اسم و فامیل کامل وی اشاره نشده است.
نکته دیگر آنکه تا چندی پیش اصلا در چارت رایتل هیچ وقت روابط عمومی به صورت مستقل دیده نشده بود و اینکه به یک باره ایشان به عنوان مدیرکل روابط عمومی مطرح می شود این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا چارت سازمانی رایتل دچار تغییراتی شده است؟ و اینکه روابط عمومی رایتل دارای چه زیر مجموعه هایی است که ایشان به عنوان مدیرکل آن منصوب شده اند.
 
 
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۰۸-۰۸ در ۱۰:۲۵

    نه تنها در تونل های شهری بلکه در سطح شهر و منازل مسکونی پوشش رایتل بسیار کم است و وقتی در منزل هستم اغلب اوقات اصلا آنتن ندارم!

ارسال یک نظر