در حال خواندن
پشت پرده شروط رگولاتوری و سکوت اپراتورها چیست؟
0

امیر احدی – کمیسیون تنظیم مقررات بار دیگر و در آستانه یک ایام تعطیل مصوبه مهمی داشت که تا حدودی تکلیف ارایه خدمات نسل ۳ و ۴ تلفن‌همراه در کشور را روشن کرد.
پیش از این نیز کمیسیون رگولاتوری در آخرین روزهای سال گذشته افزایش نرخ خدمات مخابراتی را مصوب کرد. هنوز مشخص نیست چرا رگولاتوری تاریخ‌های قبل از تعطیلات چند روزه در کشور را برای اطلاع‌رسانی خود انتخاب می‌کند. اما به هر حال اخبار و اطلاعات مربوط به این مصوبات منتشر شده و تاثیرات و بازتاب‌های خاص خود را در پی خواهد داشت.موضوع جالب توجه آنکه در مصوبه اخیر رگولاتوری شروط شفاف‌تری از ارایه مجوز نسل ۳ و ۴ به اپراتورهای کشور داده شده است. این شروط نیز در حالی بیان می‌شود که به نظر می‌رسد به منزله خرید زمان بیشتر برای رایتل است. چراکه این اپراتور با موافقت دولت یازدهم توانسته تا شهریورماه از انحصار خود در ارایه خدمات بهره بگیرد. انحصاری که نتایج آن تقریبا روشن و ملموس است و تغییرات چندانی در کشور ایجاد نشده است.به هر تقدیر حالا دو اپراتور دیگر کشور که ۹۹ درصد بازار را در اختیار دارند با شروط جدیدتری از سوی رگولاتوری مواجه شده‌اند. این درحالیست که سکوت سنگینی از سوی دو اپراتور کشور حاکم است و هیچ اظهار نظر شفافی در مورد شرایط در نظر گرفته شده برای ارایه خدمات نسل ۳ و ۴ ارایه نمی‌شود.گویی اپراتورها در پس این شروط مسایل دیگری دارند که همچنان در حال رصد آنها هستند. اما هر چه هست رگولاتوری با اطلاع‌رسانی قطره‌ای خود در حال اعلام الزامات مربوطه است و اپراتورها نیز تنها به اظهار امیدواری برای ارایه خدمات نسل‌ پیشرفته موبایلی می‌پردازند.آنگونه که از شواهد پیداست بسیار بعید است که رگولاتوری بتواند فضای کشور برای پیشرفت و جهش به نسل‌های بالاتر (تا شهریورماه) که زیان‌های قابل توجهی به کشور وارد آورده است را فراهم کند. اما باز هم از پیشداوری خودداری شده و چاره‌ای جز صبر برای مشخص شدن مواضع اپراتورها و سرانجام کشور در بخش ارتباطات نیست.منبع:موبنا

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر