در حال خواندن
پست سهم توزیع در قیمت تمام شده را به ۲ درصد کاهش داد
0

به گفته مدیرعامل شرکت پست، براساس بررسی‌ها ۶۰ درصد قیمت تمام شده کالا مربوط به توزیع است، اما شبکه پستی کشور این رقم را بعضا به دو تا سه درصد رسانده است.
نود آی سی تی – محمدحسن کرباسیان با بیان این مطلب گفت: شرکت پست با برخورداری از ۱۶ هزار نیروی انسانی، ۱۷ هزار نقطه تماس و پنج هزار مسیر مبادله پستی مجموعه‌ای کارآمد را تشکیل داده که خدمات خود را به تولیدکنندگان و صنعتگران کشور عرضه می‌کند.
مدیرعامل شرکت پست از تجارت الکترونیک به عنوان موتور محرکه استقرار نظام الکترونیکی در چرخه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: خلق فرصت‌های مناسب کسب و کار، افزایش کارایی و بهره‌وری، مزایای زیست محیطی و ایجاد بازار رقابتی از جمله مهم‌ترین دلایل رشد روزافزون تجارت الکترونیک در کشور بوده است.
وی افزود: در حال حاضر پنج درصد تجارت جهانی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. به طوری که ۴۰ درصد اروپاییان به صورت آنلاین خرید و فروش انجام می‌دهند.
کرباسیان با بیان اینکه شرکت پست می‌کوشد زمان توزیع کالای خریداران را از طریق خرید الکترونیکی به ۷۲ ساعت کاهش دهد، افزود: به‌رغم پیش‌بینی برخی صاحب‌نظران درباره تخصیص ۶۰ درصد قیمت تمام شده کالا به بحث توزیع، شبکه پستی کشور این رقم را بعضا به دو تا سه درصد نیز رسانده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر