در حال خواندن
پروتکل نسل جدید اینترنت مشخص شد
0

نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا را مشخص کرد.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، تعیین این پروتکل که MQTT یا (the Message Queuing Telemetry Transport) نام دارد، یکی از چالش های اساسی برای پیشبرد نسل جدید اینترنت بوده زیرا تا پیش از این تبادل پیام در اینترنت اشیا با دشواری های مختلفی مواجه بوده است.
پروتکل یاد شده که شباهت های زیادی با استاندارد مشهور HTTP دارد راه را برای به اشتراک گذاری ساده دیتا در دنیای مجازی هموار می کند. منظور از اینترنت اشیا افزایش روزافزون اتصال وسایل مختلف و ریزپردازنده های موجود در آنها به اینترنت است.
این ریزپردازنده ها عموماً در داخل حسگرهایی نصب می شوند که برای جمع آوری اطلاعات محیطی به کار می روند.
بر این اساس در آینده کمتر ابزاری را می توان تصور کرد که به اینترنت متصل نباشد. لذا در دنیایی که با اینترنت اشیا شکل گرفته همه وسایل خانگی، اتومبیل ها  و  سیستم های مختلف صنعتی و تجاری از طریق اینترنت با یکدیگر در اتصال خواهند بود.
اطلاعات گران قیمتی که این ریزپردازنده ها ارائه می کنند به صنایع مختلف در انجام وظایفشان یاری خواهند کرد.
پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیارد وسیله مختلف به همین شیوه آنلاین شوند و تا آن زمان ارزش بازار یاد شده از مرز ۱۴ تریلیون دلار خواهد گذشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر