در حال خواندن
پردرآمدترین دولت را با بدهی تحویل می‌دهند
0

عصر ایران در گفت​وگویی با محسن دعاگو عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه شمیرانات نوشت:
* با شناختی که از آقای دکتر روحانی دارم فردی با تقوا و طبعاً اعتدال گراست، باید از خدای بزرگ استمداد بطلبد و با تقویت تقوا و دوری گزینی از وسوسه های شیاطین در خط اعتدال باوری و اعتدال گرایی ثابت قدم بماند و در هیچ شرایطی به سمت و سوی حزب، جناح و جریان‌های سیاسی افراط گرا و تفریط گرا منحرف نشود.
 
*با دولت روحانی کاهش مشکلات و شکوفایی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و فنی، اطلاعاتی و امنیتی از شفاف‌ترین مسائل قطعی است.
 
*ساختار اجرایی در هشت سال گذشته از سه ویژگی شاخص و ممتاز ساده زیستی، پرکاری و برخی مواضع قاطع در برابر دشمنان خارجی برخوردار بود ولی مشکلات منحصر به فردی را در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب به خود اختصاص داد.
 
*حاکمیت تندروی بر بسترها و عرصه های و مناسبات ملی و تا حدودی بین المللی بزرگ‌ترین مشکل فضای هشت سال گذشته بود، اعتمادسوزی، ارزش ستیزی، دروغ سازی، دروغ پردازی، توهین و تهمت پراکنی، حریم و حرمت شکنی، تلاش شیطنت آمیز برای مخدوش سازی چهره دین، روحانیت، دینداران، دینداری و ولایتمداری، نمایش خلاف شرع و قانون و عرف اخلاق از رسانه های ملی در رقابت‌های انتخاباتی، توجه اندک به شایسته سالاری و عنایت ویژه به جناح مداری، فریبکاری، شعارپردازی و تخریب و تضعیف گرایی از ناهنجاری‌های نگران ساز و کم نظیر در هشت سال گذشته بود.
 
*در حوزه اقتصاد، ثروتمندترین کشور به لحاظ ذخایر ارزی را به بدهکارترین کشور در پایان دوره هشت ساله تبدیل کردند و بر گرانی، تورم، بی ثباتی اقتصادی و غم و رنج مردم افزودند، در بستر مدیریت بی بهره از درایت، نظارت و تدبیر منحرفان فسادهای اقتصادی پرحجم، کم نظیر و نگران کننده مانند اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی پدید آمد و یکی از عوامل بزرگ تورم و گرانی و فشارهای اقتصادی روزافزون بر اقشار ملی را نمایان ساخت.
 
*بازار ارزو طلا را با بی تدبیری و شیطنت سیاسی آشفته کردند و اکنون در اندیشه سوءاستفاده از آشفته بازار برای ادعای کمترین تورم در تاریخ جمهوری اسلامی هستند.
 
* از بزرگ‌ترین مشکلات آزار دهنده هشت سال گذشته در حوزه مدیریت اجرایی عزل و نصب‌های برآمده از انگیزه های اخلاقی و سیاسی است. ویژگی ارزشی حق شناسی و ولایتمداری را در همه تریبون‌ها رسمی و غیر رسمی فریاد کشیدند و با قهرها، نافرمانی‌ها و بداخلاقی‌ها نشان دادند که به میثاق‌ها و ارزش‌ها اعتقاد و پایبندی قابل قبولی ندارند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر