در حال خواندن
پذیرش رومینگ ملی، شرط گذر اپراتورها به نسل بالاتر!
0

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: یکی از شرایط واگذاری نسل‌های بالاتر تلفن‌همراه به اپراتورهای موجود، عمل به تعهدات پروانه به صورت کامل است.
نود آی سی تی – صادق عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه تعهدات پوششی، مالی و کیفیتی از جمله تعهدات مربوط به پروانه است، اظهار کرد: یکی از شرایط الزامی برای ارتقای اپراتورها به نسل‌های بالاتر، اجرای رومینگ ملی است که در حال حاضر پیش‌نویس اصلاحی آن در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد. وی افزود: اجرای قابلیت ترابردپذیری شماره‌ها (Number Portability) نیز یکی دیگر از الزاماتی است که باعث انعطاف‌پذیری کاربران در شبکه‌های تلفن‌همراه خواهد بود. او گفت: از آنجاییکه در شرایط جدید قرار است اپراتورهای مجازی هم در بازار تلفن‌همراه وارد شوند بنابراین اپراتورهای موجود باید شرایطی را برای تحقق این هدف آماده کنند. شاهکوه با اشاره به اینکه برای تطبیق با وضعیت جدید، شرایط استفاده از فناوری WiFi نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به تاثیراتی که اعطای مجوز ارتقای اپراتورهای تلفن‌همراه بر سایر اپراتورهای ارائه‌کننده سرویس خواهد داشت سعی می‌کنیم با اصلاحاتی که در پروانه‌ها صورت می‌گیرد بهترین شرایط را برای فعالیت همه اپراتورها فراهم کنیم. معاون بررسی‌های فنی رگولاتوری درباره ورود اپراتور جدید تلفن‌همراه به کشور عنوان کرد: در حال حاضر در قالب یک پروژه تحقیقاتی با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال مطالعه این موضوع هستیم که آیا براساس کشش بازار و وضعیت کشور، امکان اعطای پروانه به اپراتور دیگری وجود دارد که درصورت مثبت بودن نتایج آن تا پایان سال ۹۳ به اپراتور دیگری در حوزه تلفن‌همراه پروانه اعطا می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر