در حال خواندن
پایگاه نظارت بر سیم‌کارت‌‌ها از مهر راه‌اندازی می‌شود
0

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گفت: درصدد پیاده‌سازی پایگاهی هستیم که از طریق منابع مختلف موجود در انجمن به نظارت بازار سیم‌کارت و ارائه قیمت‌های بر لحظه از این بازار می‌پردازد.
نود آی سی تی – افشار فروتن با اشاره به اینکه قیمت‌های بازار سیاهی سیم‌کارت‌های قدیمی ناشی از تقاضا است، گفت: شرایط حاکم بر بازار موجب افزایش قیمت برخی از خطوط همراه شده است.
وی افزود: تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت کالاست و لذا با توجه به اینکه برخی کدهای قدیمی همراه دیگر واگذار نمی‌شوند، قیمت آنها در برخورد با تقاضاها بالا رفته است.
او ادامه داد: البته عده‌ای با مشاهده برخی تغییرات در حوزه‌های دیگر، عنوان می‌کنند که تغییرات این حوزه نیز ناشی از آنها همچون تغییر در قیمت‌های گوشی یا حتی نرخ ارز است در حالی که اصلا چنین نیست و پیش از این موضوعات نیز بازار این حوزه با نوعی قیمت‌های سلیقه‌ای روبرو بود.
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت درباره روند شکل‌گیری چنین رویه‌ای گفت: در گذشته تعداد اپراتورها کم و محدود بود و بر همین اساس واگذاری‌ها طبق ثبت‌نام و به شکل تصادفی بود به گونه‌ای که هر فرد خوش‌ شانس‌تر بود کد رندتری دریافت می‌کرد و هر کس از این اقبال محروم بود بالعکس.
فروتن افزود: اپراتورها با مشاهده فروش سیم‌کارت‌ها در بازار آزاد در شرایطی که خودشان هم ظرفیت پاسخگویی به تقاضاها را داشتند، اقدام به احتکار و برگزاری مناقصاتی برای سیم‌کارت‌های رند خود کردند تا بخشی از بازار بیرونی را تحت سلطه خود درآورند و نظارت بر ان را بیشتر کنند.
او در خصوص اینکه چرا در مواجه شدن با چنین موضوعی هیچ نهادی اعم از اپراتورها و نهادهای صنفی درصدد برخورد با دلالان بر نیامدند، گفت: اپراتور وقتی سیم‌کارت را بفروشد دیگر نظارتی بر روی آن ندارد و ما هم به عنوان نهاد صنفی در این قضیه و در راستای برخورد ورودی تا حال حاضر نداشته‌ایم.
وی افزود: تا زمانی که به قول دلالان پای سیم‌کارت مشتری میلیونی خوابیده که ما نمی‌توانیم اجبار به فروش چند صد هزار تومانی کنیم. هر زمان که اقبال عمومی به سمت برخورد با این موضوعات باشد، در آن زمان باید برنامه‌ریزی را داشت و نحوه ورود به حوزه برخورد با دلالان را ترسیم کرد.
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت گفت: در کل ما نمی‌توانیم سطح سلیقه مردم را محدود کنیم اما باید با راهکارهای فرهنگی به گونه‌ای جلو برویم که مردم متوجه شوند هیچ تفاوتی در ارایه خدمات یک سیم‌کارت ۵۰ میلیونی با ۴۰۰ هزار تومانی نیست.
فروتن با اشاره به اینکه در آینده نزدیک پایگاهی برای ساماندهی به این حوزه ایجاد می‌شود، بیان کرد: درصدد پیاده‌سازی پایگاهی هستیم که از طریق منابع مختلف موجود در دفتر انجمن، به نظارت بازار سیم‌کارت و ارایه قیمت‌های بر لحظه از این بازار می‌پردازد.
او ادامه داد: مردم از طریق این پایگاه از وضعیت این حوزه و حتی از بازار گوشی‌های همراه نیز مطلع خواهند شد و با مراکز مجاز فروش و ارایه خدمات آنها آشنایی پیدا می‌کنند.
وی درباره زمان آغاز به کار این پایگاه گفت: اگر فعالیت‌ها طبق برنامه پیش رود تا اوایل مهرماه این پایگاه آغاز به کار خواهد کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر