در حال خواندن
پایان عجیب پیوست فرهنگی رایتل
0

موبنا – امیر احدی – در حالیکه تنها صد روز به پایان دوره انحصار تمدید شده رایتل باقی مانده،‌ این اپراتور هنوز پیوست فرهنگی خود را دریافت نکرده است. یکی از بارزترین محورهای مورد نظر در این پیوست نیز به موضوع مکالمات تصویری مربوط می‌شد.

به هر حال بعد از مخالفت‌هایی که با این سرویس شد، مقرر شد پیوست فرهنگی برای رایتل تنظیم شود تا گره کار باز شود. خردادماه سال قبل بود که معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات گفت، پیوست فرهنگی جزو پروانه اپراتور‌ها محسوب می‌شود که لازم الاجرا است و مختص اپراتور سوم هم نیست. این پیوست قرار است که برای رایتل نیز ابلاغ شود، پس از نهایی‌ شدن قطعا به دست اپراتور سوم خواهد رسید.شهریورماه سال ۹۲ نیز روابط عمومی رگولاتوری اعلام کرد بر اساس وظیفه‌ای که به رگولاتوری محول شده بود تدوین و تنظیم پیوست فرهنگی در دستور کار قرار گرفت اما تصویب نهایی و اجازه صدور مجوز برای ارائه این خدمات باید از سوی شورایعالی فضای مجازی صادر شود.اما در آذرماه زمانیکه رسانه‌های پیگیر این موضوع از دبیر شورای عالی فضای مجازی شدند وی گفت: این موضوع در دوره قبلی دبیرخانه مطرح بوده و حداقل من تاکنون پیوست فرهنگی رایتل را ندیده‌ام!این موضوع پرسش‌های زیادی را به دنبال داشت که پس سرانجام این پیوست چه شده است. در نهایت نیز وزیر ارتباطات که روز گذشته بازهم مورد سوال در خصوص سرنوشت پیوست مذکور قرار گرفت، پرونده آن را از سمت وزارت ارتباطات برای همیشه بست. وی نیز گفت: این موضوع باید از مسوولان شورا پیگری شود ما در این شورا یک عضو داریم و بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده درباره تماس تصویری تاکنون چندین جلسه برگزار شده و گویا مراحل نهایی تصمیم‌گیری دراین زمینه در حال انجام است و تاریخ دقیق برای راه اندازی مجدد این سرویس را باید از شورای عالی فضای مجازی پیگیری کرد.به این ترتیب حتی اگر همین فردا نیز پیوست فرهنگی رایتل و مجوز تماس‌های تصویری صادر شود، هیچ تاثیری بر این اپراتور و اندک مشترکان آن نخواهد داشت چراکه تا پایان سال جاری قرار است دو اپراتور اول و دوم که ۹۹ درصد بازار را در اختیار دارند، وارد این عرصه شده و خدمات نسل ۳ و ۴ را عرضه کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر