در حال خواندن
پایان عمر خدمات تلویزیون سنتی فرا رسیده است
0

به رغم توسعه چشم‌گیر خدمات تلویزیونی غیرخطی و OTT، به نظر می رسد که هزینه بالای انتقال محتوا از طریق وب باعث شود که احتمالا در آینده نزدیک، پخش برنامه‌های تلویزیون خطی همچنان متداول‌ترین روش تحویل خدمات سرگرمی ویدیویی باشد.
مریم پرستش
نود آی سی تی – خدمات تلویزیون سنتی در آینده نزدیک، همچنان خدمات غالب در صنعت تلویزیون خواهد بود، البته شاهد روند رو به رشد خدماتی همچون “پخش مجدد” یا “ویدیو براساس تقاضا” نیز خواهیم بود. اما هزینه‌های بالای توسعه این خدمات جدید باعث می شود که عرضه این خدمات ریسک‌پذیر باشد که البته می‌توان این هزینه‌ها را با مشارکت با اپراتورهای پلت‌فرم یا ادغام این خدمات جدید با خدمات سنتی کاهش داد.
در واقع، انتقال سریع به سمت عرضه خدمات غیرخطی و OTT، هنوز عجولانه و زودهنگام است. برای مثال، گای بیسون، مدیر بخش تحقیقات خدمات تلویزیونی در موسسه IHS در این زمینه می‌گوید: “در شرایط فعلی، فقط هزینه‌های توسعه شبکه تحویل محتوا (CDN) در بازار انگلستان، در حدود ۱.۲میلیارد یورو است.
به گزارش گروه طیف، در حالی که با همین هزینه می‌توان ۵هزار کانال ماهواره‌ای را پخش کرد.” همچنین بیسون معتقد است که عرضه‌کنندگان OTT همانند Netflix در حال حاضر به ارزش زیرساخت برای تحویل و انتقال محتوا پی‌برده‌اند و این موضوع در کنار سایر فاکتورها همچون افزایش هزینه انتقال محتوا، باعث می‌شود تا تفاوت قیمت میان خدمات عرضه‌کنندگان OTT و خدمات اپراتورهای غالب Pay TV با گذشت زمان از بین برود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر