در حال خواندن
وزیر ICT: اینترنت را یک به ۴۰ به مردم می فروشند
0

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک شنبه شب گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی اقدام به ارایه گزارش ۱۰۰روزه این وزارتخانه کرد.
نود آی سی تی – وزیر ارتباطات افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت را از جمله برنامه‌های وزارتخانه خود خواند و افزود: بررسی‌هایی که انجام شد نشان داد که وضعیت کنونی اینترنت اصلا در شان ملت ایران نیست از این رو قرار است در برنامه کوتاه مدت، با استفاده از همه امکانات موجود تا یک سال آینده، وضعیت کنونی دو تا سه برابر شود و در دو تا سه ماه آینده پهنای باند به آنچه مطلوب مردم است برسد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی و مرزی، افزایش دسترسی مردم به خدمات مختلف مخابراتی، قرار دادن پست در خدمت مردم و افزایش پست بانک در مناطق دورافتاده را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های خود طی ۱۰۰ روز اخیر ذکر کرد و گفت: افزایش کنترل بر اپراتورها، اعمال سیاست‌های دولت در موضوع خدمت‌رسانی بیشتر و جلوگیری از افزایش تعرفه‌ها نیز از جمله مسایل مورد توجه در این دوره بوده است که تا حد ممکن در مورد تحقق آنها تلاش شده است.
 
مخابرات در افزایش تعرفه اشتباه کرد
وی افزایش تعرفه‌های مخابرات طی یک دوره را ناشی از اشتباه مخابرات در مراجعه به شورای رقابت دانست و افزود: رییس شورا افزایش تعرفه‌ها را تایید کرد که این امر با مخالفت اعضای دولت روبه‌رو و اعلام شد که این امر وظیفه شورای رقابت نیست.
واعظی در ادامه تصمیم‌گیری در مورد تعرفه را وظیفه کمیسیون تنظیم مقررات دانست و گفت: امروز تفاهم کاملی بین موضع دولت، وزارتخانه، شرکت مخابرات و همراه اول به وجود آمده است.
وی افزود: ما به آنها اعلام کردیم که نباید با افزایش تعرفه‌ها لزوما سود برد بلکه می‌توان با خدمات خوب سود خود را افزایش دهند.
واعظی گفت: ما اعتقادمان این است که باید رقابت جدی بین اپراتورها به وجود بیاید و بر همین اساس سال آینده پروانه نسل سوم و چهارم تلفن همراه را به همه اپراتورها ارایه می دهیم.
وی افزود: به دنبال آن هستیم که پهنای باند را ارزان‌تر به شرکت‌های توزیع کننده خدمات بدهیم با این شرط که آنها هم تعرفه‌های خود را برای کاربران کاهش دهند.
وی در خصوص افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: مردم در مورد تعرفه‌ها نگران نباشند، ما جلوی گران شدن تعرفه‌ها را گرفتیم و مخابرات هم اعلام کرده که صدور صورت‌حساب‌ها در دوره جدید با تعرفه قدیمی انجام می‌شود و اضافه دریافتی‌ها نیز از حساب مشترکان کاسته خواهد شد.
 
امیدواریم اشتراک اینترنت یک به هشت شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت و میزان رشد پهنای باند در ۱۰۰ روز گذشته گفت: زمانی که بنده وزارت ارتباطات را تحویل گرفتم پهنای باند اینترنت ۷/۷۱ گیگابیت بر ثانیه بود که اکنون این رقم به ۱۱۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا ۱۰۰ روز آینده پهنای باند بین‌الملل کشور را به ۱۵۰ گیگابیت بر ثانیه برسانیم.
وی افزود: تاکنون ۱۰ گیگابیت از ظرفیت جدید ایجاد شده در پهنای باند اینترنت را در اختیار شرکت‌های PAP گذاشته‌ایم و به زودی ۳۰ گیگابیت دیگر نیز بین شرکت‌ها توزیع خواهیم کرد.
واعظی گفت: امیدواریم با افزایش پهنای باند بین‌المللی و باز شدن دست شرکت‌های توزیع‌کننده (PAP) تعداد اشتراک‌ها (share) در ارتباطات اینترنتی خانگی که هم‌اکنون به میزان یک به ۱۶، یک به ۲۰ و یک به ۴۰ هم گزارش شده به یک به هشت برسد.
وزیر ارتباطات در خصوص میزان پهنای باند داخلی کشور که در زمان تحویل وزارتخانه ۶۲۰ گیگابیت بر ثانیه بود افزود: این رقم به ۸۵۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده و امید می‌رود در ۱۰۰ روز آینده به ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ گیگابیت برسیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر