در حال خواندن
وزیر ارشاد فیلتر فیس‌بوک را قانونی دنبال کند
0

یک کارشناس فرهنگی با تاکید بر اینکه سخنان وزیر ارشاد یک حرکت کاملا ارتجاعی و رو به عقب است، گفت: مسئولان ارشد نظام اعتراضات‌شان به قوانین مانند فیلترینگ فیس‌بوک را از طریق مجاری قانونی دنبال کنند.

هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهار نظری درباره رفع فیلتر فیس بوک، گفته بود که فیس بوک یک شبکه اجتماعی است و من آن را جزو مصادیق مجرمانه نمی دانم و تا کنون جلسه ای برای بررسی مجرمانه بودن فیس بوک نداشته ایم.علی جنتی همچنین گفته بود من در فیس بوکم با داخل و خارج از کشور در ارتباط هستم و در این روزها نیز در مورد ایام عاشورا با یکدیگر صحبت می کنیم و از نظر من فیس بوک جزو مصادیق مجرمانه نیست. از همین رو با دکتر محمدصادق کوشکی محقق و کارشناس فرهنگی گفتگویی داشتیم.محمدصادق کوشکی با اشاره به اینکه فیلترینگ قانون مصوب مجلس نیست، اظهارداشت: ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مقامات کشور می توانیم بخواهیم که اگر آنها خواستار تغییراتی هستند آن تغییرات را از مجاری قانونی پیگیری کنند یعنی به جای آنکه خودشان قانون را دور بزنند اگر فکر می کنند قانون، قانون درستی نیست آن را از مجاری قانونی اصلاح کنند.به گزارش جوان‌آنلاین، وی افزود: اگر ممنوعیتی در کشور وجود دارد و این ممنوعیت غیرقانونی است سعی کنند از طریق مجاری قانونی این ممنوعیت را حذف کنند. از سوی دیگر اگر ممنوعیت های ایجاد شده در کشور قانونی و رسمی است و دوستان مخالف هستند، آنها باز هم باید راه های قانونی را طی کنند.این کارشناس فرهنگی عنوان کرد: نکته این است که اگر کسی یک ساز و کاری را غلط می‌داند و خودش شخصا می خواهد آن ساز و کار غلط را اصلاح کند منجر به بی نظمی و هرج و مرج می شود و کسانی که این کار را می کنند معلوم می شود که معنای حاکمیت و دولت را درک نکرده‌اند.کوشکی با تاکید بر اینکه سخنان وزیر ارشاد یک حرکت کاملا ارتجاعی و رو به عقب است، بیان داشت: مدنیت، حاکمیت، التزام به قوانین و شهروندی ایجاب می‌کند که مردم به ویژه مسئولان به خصوص مسئولان ارشد اعتراضات‌شان به قوانین را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.به گفته وی، اگر شخص وزیر ارشاد احساس می کند فیلترینگ فیس‌بوک کار درستی نیست اشکالی ندارد، ایشان می تواند این مسئله را پیگیری کند، دلایل خود را اثبات و از مجاری قانونی فیلترینگ را رفع کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر