در حال خواندن
وزیر ارتباطات: سیگنال ماهواره مهدا دریافت شد
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دریافت سیگنال ماهواره مهدا پس از پرتاب موفقیت‌آمیز با ماهواره بر سیمرغ خبر داد و اعلام کرد: این دستاورد مهم را به مردم عزیز و متخصصین فضایی تبریک می‌گویم.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی نوشت: به لطف خدا یازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم باموفقیت انجام و برای نخستین‌بار، ماهواره‌بر سیمرغ بطور همزمان ماهواره مهدا و ۲محموله تحقیقاتی دیگر را باموفقیت در مدار قرارداد وسیگنال مهدا هم دریافت شد.

وی افزود: این دستاورد مهم را به مردم عزیز، متخصصین فضایی بویژه همکارانم در پژوهشگاه فضایی و وزارت دفاع تبریک عرض می‌کنم.

امروز در آستانه دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین بار سه ماهواره ایرانی، با ماهواره بر سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد که ماهواره‌های «مهدا» و دو نانو ماهواره ساعتی پیش با موفقیت در مدار قرار گرفتند.

ماهواره «مهدا» از ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران برای آزمایش زیرسامانه‌های توسعه یافته ماهواره‌ای ساخته شده است.

ماموریت اصلی این ماهواره، بررسی صحت عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ در تزریق چندگانه محموله‌های فضایی در مدار پایین زمین و ارزیابی عملکرد برخی از طراحی‌های جدید و قابلیت اطمینان فناوری‌های بومی در فضا است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر