در حال خواندن
وزیر ارتباطات تخلف آشکار ایرانسل را تایید کرد
0

نود فناوری – همزمان با ایجاد بحران سیل در بسیاری از مناطق سیل زده وزیر ارتباطات طی خبری از راه‌اندازی سرویس sms-cb که در سریع‌ترین زمان ممکن پیام‌های اضطراری ستاد بحران کشور و نهادهای امداد رسانی را به صورت منطقه‌ای برای مشترکان ارسال می‌کند توسط همراه اول  خبر داد.

این در حالی بود که ایرانسل نیز به فاصله چند روز این سرویس را برای مشترکان خود راه‌اندازی کرد.

در همین حال در شبکه‌های اجتماعی در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر استفاده ایرانسل از سرویس sms-cb برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی منتشر شد که نهایتا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به این اخبار واکنش نشان داد.

وزیر ارتباطات در همین ارتباط در توییتر خود از برخورد با ایرانسل و توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بر روی بستر sms-cb به دلیل شواهد ارایه شده روشن و تخلف آشکار خبر داد.

براساس این گزارش پس از وقوع سیل در تعطیلات نوروز سال جاری بود که  محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود نوشت:” ستاره، مربع ها برای خدمت به مردم طراحی شده اند نه خالی کردن جیب آنها با بخت آزمایی‌ها، از مدیران اپراتورها خواستم یک سرویس ستاره مربع رایگان  برای نهادهای امدادی راه‌ندازی کنند تا این نهادها بتوانند به صورت منطقه‌ای و به لحظه از نیاز خدماتی آسیب‌دیدگان آگاهی پیدا کنند.”

حال اما یکی از کاربران ایرانسل تصویری را منتشر کرده که بر اساس آن این اپراتور از این سرویس سوء استفاده و برای تبلیغات استفاده کرده است که این اقدام واکنش وزیر ارتباطات را در پی داشته، به طوری که وی اعلام کرده که شواهد ارائه شده روشن و تخلف آشکار است. هم برخورد می کنیم و هم متوقف.

پس از این پاسخ آذری جهرمی، ایرانسل با انتشار پستی از پیگیری این موضوع و برخورد قاطع با شرکت متخلف خبر داد و نوشت: پیرو پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد پیام مذکور را یکی از ارائه‌کنندگان «خدمات محتوای پیامکی» دارای مجوز ارسال کرده که با اپراتورهای تلفن‌همراه برای ارسال پیام انبوه قرارداد دارند.

ایرانسل ضمن عذرخواهی از مشترکان دریافت‌کننده این پیام اعلام می‌کند با شرکت متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد. ایرانسل همواره درکنار مشترکانش سعی کرده خدمات دیجیتال خود را با هدف تجربه‌ی زندگی بهتر ارائه دهد. همچنین، این شرکت از مشترکان پیگیر این تخلف بسیار سپاسگزار است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر