در حال خواندن
وزیر ارتباطات: با افزایش دوره انحصار رایتل مخالفیم
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل شرکت پست، از مخالفت این وزارتخانه با افزایش دوره انحصار ارایه خدمات نسل سوم از سوی رایتل خبر داد.
نود آی سی تی – محمود واعظی در پایان این مراسم و در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص موافقت با دومین دوره تمدید انحصار عرضه خدمات نسل ۳ از سوی رایتل گفت: اپراتور سوم براساس پروانه تا زمان پیش بینی شده تنها فرصت دارد تا خدمات خود را عرضه کند.
وی افزود: ما فرصت کافی به رایتل داده ایم و از آنجا که مردم منتظر دریافت خدمات نسل سوم هستند براساس این موضوع زمینه را برای ورود مابقی بازیگران به محض اتمام دوره انحصار رایتل آماده می کنیم.
وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز به رایتل مساعدت لازم در خصوص تمدید انحصار انجام شده گفت: ما بیش از این نمی‌توانیم مردم را از دریافت خدمات نسل‌های بالاتر تلفن‌همراه محروم کنیم. چرا که مردم منتظر دریافت این خدمات هستند.
وی گفت: اپراتورهای دیگر هم باید این فرصت را داشته باشند که خدمات نسل های پیشرفته تلفن همراه را ارایه کنند. لذا به محض پایان دوره انحصار رایتل سایر اپراتورها نیز می‌توانند عرضه خدمات این نسل را آغاز کنند.
واعظی در خصوص اینکه مدیران رایتل مدعی هستند ممنوعیت ارایه تماس تصویری موجب شده تا این اپراتور به طرح تجاری خود نرسد و بر همین اساس درخواست دوباره افزایش دوره انحصار را دارد گفت: در این زمینه اپراتور دلایل خود را به کمیسیون تنظیم مقررات ارایه می دهد و هر چه قانون حکم کند ما نیز براساس آن عمل خواهیم کرد.
این در حالی است که پیش از این مدیرعامل رایتل با اشاره مجدد به اینکه تصویر تنها بخشی از سرویس‌های رایتل است گفته بود، قطع سرویس تصویری رایتل کل کار این اپراتور را تحت تاثیر قرار داد و در حال حاضر شاید با قطع بودن این سرویس تفاوتی بین شرایط انحصار و عدم انحصار  وجود نداشته باشد و براین اساس دنبال این هستیم اگر بتوانیم دوره انحصار را افزایش دهیم.
 
وضعیت اپراتورها را به مردم اعلام می کنیم
وزیر ارتباطات در خصوص ارزیابی کیفیت اپراتورها گفت: ما باید هم برای مردم و هم اپراتورها امانت دار باشیم.
وی افزود: ما عین واقعیت موجود را در خصوص کیفیت اپراتورها در تمامی زمینه ها بررسی کردیم و مشکلات را اعلام می کنیم.
وی گفت: ما در انتخاب اپراتور برتر سیاسی عمل نمی کنیم و تلاش می کنیم در این زمینه آنچه که وجود دارد را بدون هیچ گونه جهت دهی به مردم اعلام کنیم و مشترکان خود در این زمینه انتخاب کنند.
واعظی بیان کرد: در حال حاضر با راه اندازی سامانه شماره ۱۹۵ تلاش داریم با گزارش های مردمی که از طریق تماس با این شماره ارایه می شود نظارت بر کیفیت اپراتورها را دقیق تر کنیم.
 
مدیریت سیم مسی باید از انحصار خارج شود
وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به اینکه آیا شما به دنبال بازگشت مخابرات به وزارت ارتباطات هستید گفت: به هیچ وجه این موضوع به این شکل نیست و ما به دنبال برگشت حاکمیت کابل مسی به مجموعه دولت هستیم چرا که معتقدیم سایر بازیگران عرصه ارتباطات همچون شرکت‌های اینترنتی نیز باید از امکانات کابل مسی به صورت یکسان و رقابتی استفاده کنند.
 
موافق استفاده از صفحات خوب فیسبوک هستم
واعظی  در خصوص موافقت رفع فیلتر فیس‌بوک است گفت: در فیس‌بوک صفحات بسیار خوبی نیز وجود دارد و ما از استفاده بهینه از فیسبوک استقبال میکنیم.وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید فیلتر بودن یا نبودن فیسبوک به عهده کارگروهی در قوه قضاییه است که وزارت ارتباطات نیز یک نماینده در آن کمیته دارد.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر