در حال خواندن
وزارت ارتباطات وعده ندهد، شبکه ملی اطلاعات را افتتاح کند
1

رییس کمیته فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ارتباطات تاکنون چندین بار وعده افتتاح شبکه ملی اطلاعات را داده است، اعلام کرد: ولی تاکنون این شبکه به مرحله راه‌اندازی نرسیده و براساس برنامه پنجم توسعه، وزارت ICT مکلف است هرچه زودتر این شبکه را به مرحله بهره برداری برساند.
نود آی سی تی – محمد سلیمانی با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان، گفت:  ازآنجایی که راه‌اندازی این شبکه یک نیاز است، بهره‌برداری از این شبکه مزایایی را  هم برای کاربران  و هم برای کشور دارد.
وی افزود: در شرایط حاضر به دلیل نبود شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند برخی از فعالیت‌های خود را انجام دهند، چرا که این شبکه قابلیت‌های گوناگونی را برای بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی فراهم می‌کند که شبکه جهانی اینترنت قادر به ارایه چنین خدماتی نیست.
سلیمانی با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات باعث شکوفا شدن فعالیت‌های اقتصادی، بانکی، تجاری و فرهنگ می‌شود، افزود: بهره برداری از این شبکه  کار گسترده‌ای است که باید برای تحقق آن تلاش بیشتری صورت گیرد و با سرعت بیشتری عملیات اجرایی آن انجام شود.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به اینکه تاکنون مسوولان وزرات ارتباطات چندین بار وعده  افتتاح این شبکه را داده‌اند، اعلام کرد: ولی  تاکنون این شبکه  به مرحله راه‌اندازی نرسیده این در حالی است که براساس برنامه پنجم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف است هرچه زودتر این شبکه را به مرحله بهره برداری برساند تا به این شکل هم به مطالبات مردم و هم دستگاه‌های اجرایی پاسخ داده شود.
وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که اینترنت ملی اطلاعات با اینترنت پاک و اینترنت حلال چه شباهتی‌هایی دارد، گفت: این شبکه‌ها، زیر مجموعه اینترنت ملی قرار می‌گیرند که می‌توانند قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار دهد.
به گفته سلیمانی نیاز به اینترنت جهانی نیز همچنان وجود خواهد داشت و در بستر خود خدمات مربوطه را ارایه می‌دهد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر