در حال خواندن
وزارت ارتباطات هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌کند
0

دولت یازدهم دستور انتشار ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و یا صکوک توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، ارتباطات، دفاع و جهاد کشاورزی را صادر کرد.
نود آی سی تی  – اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات وزیران درباره آئین‌نامه اجرایی بند (۱ـ۳۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را برای اجرا به وزارتخانه‌های اقتصاد، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران ابلاغ شد. بر اساس آئین‌نامه اجرایی بند (۱ـ۳۸) قانون بودجه ۹۲ به ناشران اجازه داده می‌شود مبلغ یکصدوپنجاه‌هزار میلیارد ریال معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت و یا صکوک به منظور اجرای طرح‌ها با تضمین خود منتشر کنند.بر اساس این آیین نامه، ناشران عبارتند از شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی.ماده۲ این آیین نامه سهم هر یک از ناشران را به این شرح تعیین کرده است:شرکت‌های تابعه وزارت نفت ۵۰ هزار میلیارد ریال، شرکت‌های تابعه وزارت نیرو ۴۰ هزار میلیارد ریال، شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی ۲۵ هزار میلیارد ریال، شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ هزار میلیارد ریال، شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۵ هزار میلیارد ریال، شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۰ هزار میلیارد ریال و شرکت‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی ۱۰ هزار میلیارد ریالماده ۱۰ این آیین نامه می‌افزاید: بانک مرکزی به تشخیص خود می‌تواند ناشر را به انتشار بخشی از اوراق مشارکت و یا صکوک به صورت الکترونیکی از طریق سامانه‌های مجاز، ملزم کند. سود اوراق مشارکت و یا صکوک منتشر شده موضوع این آیین‌نامه از پرداخت هرگونه مالیات معاف است و نرخ سود علی‌الحساب آنها براساس مصوبات شورای پول واعتبار تعیین می‌شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر