در حال خواندن
واکنش به ابهام قانونی محدودیت اینترنت خانگی
0

اخیرا وزیر ارتباطات دولت دهم، اعلام کرده در مکاتبات مکتوب موضوع محدودیت سرعت ۱۲۸Kbps اینترنت برای مشترکان خانگی وجود نداشته اما معاون شرکت مخابرات ایران یادآوری می‌کند محدودیت ۱۲۸ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۱ است.
داود زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، درباره پیشینه دستورالعمل محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه برای کاربران خانگی، اظهار داشت: این دستورالعمل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۱ است.معاون شرکت مخابرات ایران افزود: در این مصوبه مشخصا تاکید شده که سقف سرعت دسترسی برای کاربران خانگی ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه است.این تاکید دوباره در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر سابق ارتباطات در دولت دهم درباره موضوع محدودیت سرعت ۱۲۸Kbps اینترنت برای مشترکان خانگی و زمان ابلاغ آن اعلام شده است.رضا تقی پور گفته است: زمانیکه چنین موضوعی پیش آمد بنده در سازمان فضایی مشغول خدمت بودم اما زمانیکه به وزارت ارتباطات آمدم چیزی از سوابق این موضوع که محدودیتی اعمال شده باشد، کسب نکردم. در مکاتبات مکتوب همچین موضوعی را نداشتیم و در واقع هیچ محدودیتی در این زمینه اعمال نشده است.وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در عمل محدودیت‌هایی در زمینه هزینه‌های پهنای باند و تأمین آن وجود داشت و احتمال می‌رود بحث اینترنت ۱۲۸Kbps به دلیل محدود بودن کل ظرفیت پهنای باند مطرح شده باشد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر