در حال خواندن
واعظی: کارگروه بررسی تعرفه پیامک‌های انبوه تشکیل شد
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در حاشیه معارفه دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز تحقیقات مخابرات به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص تعرفه پیامک‌های انبوه، کاهش قیمت اینترنت و شبکه ملی اطلاعات پاسخ داد.
نود آی سی تی – محمود واعظی در خصوص نبود تعرفه مشخص در حوزه پیامک انبوه و سوءاستفاده برخی خدمات دهندگان گفت: برای بررسی این موضوع کمیته‌ای تشکیل شده و کمیسیون تنظیم مقررات از وزارتخانه خواسته طرحی تهیه کند که تا یکی دو ماه آینده آماده می‌شود و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
کاهش قیمت اینترنت با افزایش پهنای باند
وی همچنین درباره کاهش تعرفه فروش اینترنت به شرکت‌ها هم‌زمان با افزایش پهنای باند در کشور گفت: حل مشکلات اینترنت یکی از الویت‌های وزارت ارتباطات است و در نخستین گام تلاش خواهیم کرد تا هم‌زمان با افزایش میزان پهنای باند کشور قیمت اینترنت را هم کاهش دهیم.
وی در مورد استفاده از نسل چهارم تلفن همراه در کشور گفت: نیمه اول سال آینده دوره انحصار رایتل به اتمام می‌رسد و در آن زمان ما برای اپراتورهای متقاضی که شرایط ما را بپذیرند پروانه فعالیت نسل سه و چهار صادر خواهیم کرد.
 
انعطاف در برخورد با رایتل
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه رایتل، حق‌السهم دولت و احیانا جریمه‌هایی که بابت دیر کرد در ارایه خدمات متوجه این اپراتور است، گفت: بحث ما جریمه نیست در حالی که بین رگولاتوری و این اپراتور موضوعاتی وجود دارد که در حال بررسی است و چون رایتل حق استفاده از تصویر را داشته و بعد از مدتی جلوی آن گرفته شده باید در رگولاتوری با انعطاف در این زمینه برخورد کرد.
 
ارزیابی اپراتورهای موبایل برای نسل چهارم
واعظی با بیان اینکه برای ارایه خدمات نسل چهارم موبایل اپراتورها را از نظر عملکرد معیارسنجی می‌کنیم افزود: اپراتورهای موبایل باید ویژگی‌های مدنظر سازمان تنظیم مقررات را برای ارایه این خدمات داشته باشند.
وی در مورد مبلغ ۵۷ هزار میلیارد ریال که به عنوان ودایع مشترکان در اختیار مخابرات قرار دارد گفت: من فکر می‌کنم مخابرات در حال تنظیم ارتباطات بهتر با مشترکان خود است به نحوی که در جلسه هفته گذشته اعضای هیات مدیره این شرکت از آنها خواستیم با مشترکان ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند، همچنین در مورد تصمیم‌گیری برای ودایع مشترکان و نیز قطع سریع مکالمات تلفنی به دلیلی بدهی که با نارضایتی مشترکان همراه است تجدید نظر کرده و برای آن گزارش بیاورند.
وی در زمینه مبالغی که به عنوان اضافه دریافت در فیش تلفن مشترکان قرار است پرداخت شود، گفت: در صورت‌حساب این دوره تلفن مشترکان مبالغی که از مردادماه به صورت علی‌الحساب از مشترکان دریافت شده بود چنانچه بیش از میزان مورد نظر باشد بازگردانده می‌شود.
وزیر ارتباطات درباره اشکالاتی که نهادهای نظارتی به مرکز تحقیقات مخابرات ایران گرفته‌اند گفت: تا یک سال قبل از بودجه متعلق به مرکز تحقیقات مخابرات برای فضای مجازی استفاده می‌شد که دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع اشکال وارد کرده‌اند.
واعظی گفت: با از سرگیری فعالیت پژوهشگاه ارتباطات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران، فعالیت پژوهشگاه فضای مجازی متوقف نمی‌شود چراکه وظایف و برنامه‌های پژوهشگاه از یکدیگر متمایز بوده و ادامه روند فعالیت پژوهش در فضای مجازی به نظر دبیر شورای عالی فضای مجازی بستگی دارد.
وی درباره اولویت وزارتخانه برای هزینه کرد درآمدهایی که قرار است به سمت آن ارجاع شود نیز گفت: چون از برنامه پنج ساله عقب هستیم و فکر می‌کنیم ICT نیاز به رشد سریع‌تری دارد، در این دو ماه گذشته جلسات بسیاری داشتیم و طرح‌هایی در نظر گرفتیم و بنا داریم پهنای باند را از حالت لاک پشتی که دارد خارج کنیم و به عنوان مثال یکی از هزینه‌ کردهای ما در این بخش خواهد بود و امیدواریم در دو سال آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
 
دسترسی به شبکه ملی اطلاعات تا سال ۹۴
وی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات مکلف به تهیه مدل مفهومی ‌شبکه ملی اطلاعات شده است که این طرح هم‌اکنون تهیه شده و در شورای معین نیز به بحث گذاشته شده است که به محض تصویب کارش را در وزارت ارتباطات شروع می‌کند.
وی ابراز امیدواری کرد: دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در لایه‌های مختلف تا ۵/۱ سال آینده محقق شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر