در حال خواندن
همکاری ایران با وزارت ارتباطات کوبا در حوزه دولت الکترونیکی و امنیت فضای سایبری
0

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تبادل تجربیات در حوزه‌هایی نظیر دولت الکترونیکی، رگولاتوری، امنیت فضای سایبری و تحول دیجیتال و دولت هوشمند، برخی از موضوعات مورد تفاهم با وزارت ارتباطات کوبا است.

میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهور کوبا یک‌شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. پس از سفر «فیدل کاسترو» رئیس جمهور فقید کوبا در خرداد ۱۳۸۰، این نخستین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران است.

صبح دوشنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۲) پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیئت‌های همراه در مجموعه سعدآباد تهران، ملاقات خصوصی روسای دو کشور، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری برگزار می‌شود. پس از آن دو رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک، نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا، سید ابراهیم رئیسی و میگل دیاز کانل بیانیه مشترک تعمیق روابط راهبردی و دوجانبه را به امضا رساندند.

همچنین مقامات عالی‌رتبه ایران و کوبا  در حضور روسای جمهور ۷ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. گفته شده یادداشت‌های تفاهم و اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و  کوبا در بخش‌های مختلف علم و فناوری، بهداشتی، کشاورزی، انرژی و معدن، ارتباطات و پزشکی توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.

در این راستا محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: بعد از انعقاد یادداشت تفاهم همکاری با وزارت ارتباطات کوبا در خرداد ماه امسال، با طرف کوبایی بر سر برنامه اجرایی تفاهم کردیم.

وی افزود: تبادل تجربیات در حوزه‌هایی نظیر دولت الکترونیکی، رگولاتوری، امنیت فضای سایبری و تحول دیجیتال و دولت هوشمند، برخی از موضوعات مورد تفاهم بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تشریح کرد: تجاری سازی تولیدات طرفین در حوزه تجهیزات زیرساختی، مخابراتی و فیبرنوری، برگزاری رویدادهای مشترک و شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی طرفین، همکاری در مجامع بین‌المللی و همکاری در حوزه‌ خدمات پستی از دیگر موضوعات مورد تفاهم بود.

خوانساری گفت: جزئیات برنامه همکاری‌های مشترک به‌تدریج و در کارگروه مشترک ICT مشخص خواهد شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر