در حال خواندن
همراه اول کدهای یک و دو تلفن همراه را واگذار می کند
0

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در ارتباط با غیر فعال شدن سیم‌کارت‌هایی که بیش از یک و نیم سال از آنها استفاده نشده گفت: از میان ۶۲ میلیون سیم‌کارت واگذار شده، اطلاعات سه میلیون شماره به دلیل عدم فعالیت از شبکه حذف شده‌ اما با این وجود شماره این افراد همچنان در شبکه وجود دارد و کاربران می‌توانند با مراجعه به امور مشترکان، بدون پرداخت هزینه سیم‌کارتشان را مجددا فعال کنند.
نود آی سی تی – وحید صدوقی با بیان اینکه در حال راه اندازی سامانه حراج شماره های کد پایین هستیم بیان کرد: این سیستم اکنون در حال آزمایش است و به محض راه اندازی روش استفاده از آن اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در ارتباط با مشکل نامبرینگ همراه اول بیان کرد: از نظر واگذاری شماره، مشکلی وجود ندارد اما ممکن است در برخی محدوده‌ها از جمله مناطق ۲ و ۳ (کدهای ۰۹۱۲ و ۰۹۱۳) محدودیت‌هایی وجود داشته باشد که با اجرای طرح فلت کردن شبکه، موانع موجود در این زمینه برطرف خواهد شد.
 
واگذاری ۲۵۰ هزار سیم کارت در سال ۹۱
وی در خصوص واگذار نشدن سیم کارت همراه اول با کدهای پایین مانند یک و دو مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر روند واگذاری سیم کارت‌های دائمی ما به نسبت خوب است و در سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار سیم‌کارت واگذار کرده‌ایم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: در زمینه کدهای پایین هم اکنون سامانه‌ای ایجاد شد که از طریق آن افراد می‌توانند برای سیم کارت‌های کد ۷ ،۸، اعتباری و سایر کدها از طریق سامانه گلچین اقدام کنند که قرار است شماره کدهای پایین دراین شبکه گسترش پیدا کنند.
صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره تمدید طرح ۵+۵۵ مطرح شده بود، گفت: این طرح تاکنون در تعطیلات نوروز و در ماه رمضان اجرا شده و تکرار و تمدید آن بستگی به شرایط دارد.
وی گفت: از این طرح به نسبت استقبال خوبی صورت گرفته و در ایام برگزاری این طرح، ترافیک شبکه حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
صدوقی درباره ورود سهام همراه اول به بورس گفت: در این زمینه تمام اقداماتی که وظیفه ما بود انجام شده است و سازمان بورس هم آنها را تایید کرده است، اما از آنجا که سازمان بورس پیش از عید در حال واگذاری سهام عمده پتروشیمی خلیج فارس بود، نتوانست سهام ما را قبل از عید عرضه کند که ما امیدواریم هرچه زودتر اقدامات لازم انجام گیرد و این کار به سرانجام برسد.
وی همچنین درباره افزایش سرمایه این شرکت گفت: طرح توجیهی افزایش سرمایه خود را تهیه کرده وآن را به سازمان بورس و سازمان حسابرسی فرستاده‌ایم تا تایید شود که البته هنوز این طرح به تایید این دو سازمان نرسیده و احتمالا ظرف سه چهار ماه آینده نتیجه آن اعلام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران عنوان کرد:‌ برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا همراه اول در حوزه اپراتوری بتواند حضور جهانی داشته باشد که هنوز برای اعلام جزییات این موضوع کمی زود است.
 
ساخت و سازهای شهری و مشکل در آنتن‌دهی موبایل
صدوقی، درباره مشکلات آنتن دهی همراه اول در برخی از نقاط تهران، گفت: ما به طور سه ماه یکبار بررسی‌هایی برروی تهران و شهرهای بزرگ انجام می دهیم. اکنون هم در زمینه ساخت و سازهایی که انجام گرفته و از جمله مسکن مهر ما پوشش خود را گسترش داده‌ایم و در برخی موارد هم که هنوز پوشش تکمیل نشده به مرور با سکونت مردم سایت‌های جدید جاگذاری خواهند شد.
وی ادامه داد: البته با این وجود در موارد متعدد مجبور به جمع‌آوری سایت‌ها هم بوده‌ایم و در سال گذشته در حدود ۴۵ تا ۵۰ سایت را از برخی بزرگراه‌ها و یا بخش‌هایی که مالک به دلیل نوسازی درخواست داده بود جمع کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: اگرچه در صورت جمع‌آوری سایت‌ها ممکن است به مدت یک تا دو ماه منطقه دچار مشکل شود اما با این وجود سایت‌های پرتابل همراه اول تا حدی پوشش شبکه را در این موارد تکمیل می کند و پس از گذشت یک تا دو ماه و دریافت مجوزهای لازم سایت‌های جدید نصب خواهند شد.
صدوقی گفت: در شهری مانند تهران نوسازی با سرعت در حال انجام است و مرتفع شدن بناها به هر حال تا حدی در زمینه پوشش‌دهی مشکلاتی ایجاد می‌کند اما ما نیز همزمان با نوسازی‌ها شبکه خود را توسعه می‌دهیم.
وی خصوص اینکه به نظر می‌رسد توسعه همراه اول از توسعه شهری جامانده است گفت: ما خیلی از توسعه شهری عقب نیستیم اما با این وجود باید این را هم در نظر داشت که حجم جمع‌آوری سایت‌ها ما هم به نسبت بالاست و سال گذشته به طور تقریبی هفته‌ای یک سایت را جمع کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار افزود: برای جایگزین کردن سایت‌های جدید با وجود مشکلاتی که ممکن است در زمینه تامین تجهیزات و مسایل مالی وجود داشته باشد؛ ما در دو سال گذشته در تهران ۳۷۰۰ سایت را نوسازی کامل کرده‌ایم و در کل کشور ۶۷۰۰ سایت توسعه‌ای داشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار درباره پوشش جاده‌های اصلی و ریلی همراه اول، بیان کرد: در حال حاضر پوشش جاده‌ای و ریلی ما صد درصد و پوشش جاده‌های فرعی ما بالغ بر ۹۰ درصد است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر