در حال خواندن
همراه اول پیشرو در راه اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی از راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول خبر داد که اپراتور اول کشور با در نظر گرفتن شرایط بحرانی با همراهی با شعار #همه‌باهم⁩می‌توانیم همزمان با برقراری امکان مکالمه رایگان برای مشترکان خود تا روز جمعه در استان گلستان در شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف بدون توجه به تعطیلات نوروز با راه اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی مردمی بودن این اپراتور را بیش از پیش اثبات کرد.

پس از جاری شدن سیل در استان گلستان و آق‌قلا وزیر ارتباطات در توئیتر خود اعلام کرد ‌‎«ستاره‌ مربع‌ ها برای خدمت به مردم طراحی شده‌اند نه خالی کردن جیب آن‌ها با ‎بخت‌آزمایی‌ها.»
وی افزود: «از مدیران اپراتورها خواستم برای امدادرسانی در مواقع بحران، یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی طراحی کنند تا آن‌ها از نیاز خدماتی آسیب‌دیدگان به صورت منطقه‌ای و به لحظه مطلع گردند.»
با شدت گرفتن هشدارها در خصوص جاری شدن سیل در استان‌های مختلف و تنها پس از دو روز از اعلام وزیر ارتباطات این سرویس توسط همراه اول راه‌اندازی شد.
محمدجواد آذری جهرمی دقایقی قبل، از راه‌اندازی این سرویس خبر داد و در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: از امروز، سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول آغاز به کار کرد تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه خود آگاه شوند.»
وی تاکید کرد: لطفا به هشدارهای سرویس توجه کنید.
لازم به ذکر است علاوه بر این سرویس مکالمه و پیامک مشترکین دو اپراتور اول درمناطق سیل‌زده گلستان نیز تا جمعه رایگان خواهدبود.
وزیر ارتباطات در چند روز اخیر اخبار مربوط به وضعیت ارتباطات و زیرساخت‌ها در مناطق سیل‌زده را شخصا در توئیتر خود با هشتگ #همه‌باهم⁩می‌توانیم اطلاع رسانی کرده است.
او پیشتر نیز اعلام کرده بود: ‏با توجه به احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها به‌خصوص خوزستان، وضعیت «آماده‌باش» به مسئولین استانی ابلاغ شد.
وی در ادامه گفت:برای پیشگیری و امدادرسانی، نباید اختلال در شبکه داشته‌باشیم. وزارت ارتباطات تمامی امکانات خود را برای کمک به مردم وبازسازی زندگی آن‌ها آماده کرده‌است.

رایگان شدن مکالمه و پیامک در مناطق سیل زده
همراه اول پیش تر اعلام کرده بود مکالمه و پیامک در مناطق سیل زده تا جمعه ۹ فروردین رایگان است.
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق شمال و شمال شرق کشور، جهت رفاه حال شهروندان و در راستای کمک رسانی هر چه بهتر در این مناطق، از روز یکشنبه ۴ فروردین ماه برقراری مکالمه و ارسال پیامک در شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف رایگان است.
گفتنی است اپراتور اول پیش از این و در جهت حصول اطمینان از پایداری شبکه در مناطق سیل زده تدابیر و اقدامات ویژه ای را انجام داده و کارشناسان فنی خود را به این مناطق اعزام کرده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر