در حال خواندن
هشت راه کار برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ
0

قطعا شما هم تا به حال با مشکل اتمام باتری لپ تاپ یا حتی گوشی خود مواجه شدید. در مورد گوشی های موبایل با توجه به مارک و مدل گوشی ممکن است طول عمر باتری ها متفاوت شود اما در مورد لپ تاپ ها میتوان بهتر از گوشی ها به حفظ باتری ها در مدت زمان طولانی پرداخت. گاهی اوقات ممکن است در جاده، کلاس درس، جلسات کاری و اداری نیاز به لپ تاپ داشته باشیم اما به دلیل اتمام شارژ با لپ تاپ خاموش مواجه شویم! به هر دلیلی ممکن است شارژ باتری لپ تاپ به اتمام برسد گاهی اوقات به دلیل استفاده ی همزمان از لپ تاپ و نصب آن به پروژکتور باتری به سرعت کاهش می یابد کشش باتری در صورت استفاده ی طولانی مدت از بین خواهد رفت بنابراین گروه خبری بانکی دات آی آر در اینجا راهنمایی ها را برای افزایش میزان طول عمر باتری به شما معرفی میکند.
نود آی سی تی – ۱-همیشه سعی کنید پس از اتمام شارژ لپ تاپ خود را خاموش کرده و شارژر را به آن متصل کنید.۲-اجازه دهید باتری کاملا پر شده و تا ۱۰۰ درصد باتری پر نشده شارژر را از دستگاه جدا نکنید.۳-هنگامی که لپ تاپ در حال شارژ شدن است ترجیحا از لپ تاپ استفاده نکنید.۴-در خیلی از موارد ممکن است لپ تاپ هشدارهایی را برای حفظ طول عمر باتری به شما بدهد مثلا اینکه اگر مدت کوتاهی نمیخواهید از لپ تاپ استفاده کنید آن را در حالت stand by قرار دهید. این کار به طول عمر باتری شما کمک میکند.۵-فلش یا هر دستگاهی را که به لپ تاپ متصل میشود برای اجرا و عملکرد نیاز به انرژی دارد و این انرژی را از باتری لپ تاپ تامین میکند بنابراین سعی کنید اگر از این وسایل استفاده نمیکنید آن را از دستگاه جدا کنید چون باعث اتمام شارژ باتری میشود. حتی وای فای، رادیو و USB شارژ باتری را کاهش میدهد بنابراین اگر از این وسایل استفاده نمیکنید آنها را از دستگاه جدا کنید.نکته ی مهم: همیشه قبل از جدا کردن USB یا فلش یا هر وسیله ای که به لپ تاپ متصل است دکمه eject یا stop را بزنید چون این کار به طول عمر فلش و باتری لپ تاپ خود کمک میکنید.۶-ترجیحا از کیبورد خود لپ تاپ استفاده کنید لپ تاپ ها ممکن است صفحه کلید لمسی هم داشته باشند اما صفحه کلید لمسی باتری را کاهش میدهد.۷-همیشه از باز کردن چند نرم افزار روی لپ تاپ خود خودداری کنید چون باعث کاهش عملکرد لپ تاپ و اجرای ناموفق برنامه ها و در نهایت کاهش عمر باتری خواهد شد.۸-هیچ گاه چندین کار را باهم انجام ندهید لپ تاپ ها قابلیت این را دارند که هم نرم افزاری را اجرا کنند هم آهنگ دانلود کنند و هم اینکه همزمان بازی ها را اجرا کنند اما شما با این کار عملکرد دستگاه را کاهش داده و شارژ باتری را کم میکنید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر