در حال خواندن
نیمی از جوانان تهرانی در خطر اعتیاد به اینترنت
0

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان از در معرض خطر بودن ۵۰.۸ درصد جوانان به اینترنت خبر داد و گفت: اعتیاد به اینترنت در پسران بیشتر است.
به گزارش ایسنا، محمدتقی حسن‌زاده افزود: طی تحقیقاتی که در سال ۸۸ مبنی بر شیوع اعتیاد درجوانان بین سنین ۱۵ تا ۲۹ سال انجام شده است. میزان اعتیاد جوانان به اینترنت در حد شدید ۱.۹ درصد و در معرض خطر ۵۰.۸ درصد اعلام شده است.وی با بیان اینکه این تحقیق بر روی ۱۶۰۰ نفر از جوانان شهر تهران انجام شده است، افزود: از این تعداد ۸۰۰ نفر از اینترنت استفاده می‌کردند و ۸۰۰ نفر بر اساس دلایلی همچون اعتیادآور بودن آن، وقت نداشتن، نیاز و ضرورت نداشتن و …. از اینترنت استفاده نمی‌کردند.حسن‌زاده با اشاره به مدرک تحصیلی افرادی که به اینترنت اعتیاد داشتند، اظهار کرد: اعتیاد به اینترنت بر حسب وضعیت تحصیلات متفاوت است و در افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم بیشتر مشاهده شده بوده است.وی افزود: اعتیاد به اینترنت در افراد بیکار بیشتر است و این افراد اکثرا در منزل از اینترنت استفاده می‌کنند.رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت ورزش با بیان اینکه اعتیاد به اینترنت در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال بیشتر دیده شده است، تصریح کرد: بر اساس نتایج تحقیقاتی که بر روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انجام شده است بین تحصیلات والدین و اعتیاد به اینترنت ارتباط خاصی وجود دارد و در نمونه‌هایی که سطح تحصیلات پدر آنها فوق دیپلم است، بیشتر دیده شده است. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر