در حال خواندن
نوسانات نرخ ارز روی سرعت اینترنت تاثیر گذاشت
0

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ارتباط با افزایش قیمت اینترنت در سال آتی این گونه عنوان کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش تعرفه اینترنت نداریم.
نود آی سی تی – داوود زارعیان معاون ارتباطات مخابرات ایران،‌ تعداد فعلی مشترکان اینترنت این شرکت را بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر بیان کرد و گفت: به همین تعداد هم در میان شرکت‌های PAP کاربر اینترنت وجود دارد.
وی در خصوص اینکه در موارد متعددی کاربران اینترنت مخابرات از کیفیت پایین‌تر این شرکت نسبت به شرکت‌های PAP گلایه دارند، افزود: کیفیت ما پایین‌تر نیست اما تا چندی پیش به دلیل مصوباتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده بود، محدودیت‌ها را رعایت می‌کردیم اما شرکت‌های PAP همکار ما این کار را نمی‌کردند و حتی در تبلیغات آنها می‌دیدیم که تا اینترنت چهار مگ نیز تبلیغ می‌شود و شاید همین موضوع موجب شده که برخی فکر کنند ممکن است ما سرعت پایین‌تری داشته باشیم.
وی بیان کرد: مدتی است شرکت مخابرات تغییرات اساسی در ساختار ارایه خدمات ADSL ایجاد کرده و با ایجاد مراکز خدمات‌دهی و سرویس‌های هوشمند سرویس‌ مناسبی به کاربران خود ارایه می‌کند و در نهایت تفاوت چندانی میان این شرکت و شرکت‌های PAP وجود ندارد.
زارعیان درخصوص اینکه به طور مثال شما فکر می‌کنید کاربری که از شما اینترنت ۵۱۲ می‌گیرد در نهایت با چه سرعتی به دنیای مجازی دسترسی دارد، گفت: سرعت براساس مصوبه واگذاری ADSL در تمام شرکت‌ها مشابه یکدیگر است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره اینکه حتی بنا بر اعلام مرکز متما شرکت‌ها از نظر سرعت کیفیت مختلفی دارند یادآور شد: بحث سرعت تا حدی به بحث زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در مجموع زیرساخت‌های ما ضعیف است اما با این حال ما هرچه پهنای باند تحویل بگیریم آن را تحویل می‌دهیم.
وی در خصوص اینکه با این وجود باید با توجه به این ساختارهایی که ضعیف دانسته می‌شود شما با توجه به تعداد بالای مشترکانی که دارید پهنای باند خود را در میان جمعیت بیشتری تقسیم کنید، بیان کرد: به هیچ عنوان غیر استاندارد share نمی‌کنیم. ما براساس قوانین نمی‌توانیم پهنای باند را بین بیش از ۱۰ کاربر تقسیم کنیم. حال ممکن است پهنای باندی که در ورودی تحویل می‌گیریم کمی پایین‌تر از میزان واقعی باشد که به همین نسبت پهنای کاربران هم کاهش پیدا می‌کند.
زارعیان گفت: در سالی که گذشت برخی اتفاقات افتاد که تا حدی اینترنت کشور را تحت تاثیر قرار داد که از جمله این موارد می‌توان به نوسانات نرخ ارز و همچنین قطعی اینترنت توسط برخی کشورها به ایران اشاره کرد که در نهایت مسایلی از این دست ارایه اینترنت در کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر