در حال خواندن
نفوذ به درون ساعت Galaxy Gear
0

«ساعت مچی هوشمند» از معدود ایده‌های خلاقانه‌ای است که سامسونگ زودتر از اپل به سراغ آن رفته و فعلا رقیبی را در این بازار پیش رو نمی‌بیند. ساعت مچی هوشمند سامسونگ که Gear نام دارد اصولا قرار است به مکملی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل شود، نه آنکه جای اسمارت‌فون‌ها را بگیرد. اگر تبلیغات Gear را ببینید خیال می‌کنید به سال ۲۰۳۰ سفر کرده‌اید، اما Gear در عمل بسیار ابتدایی‌تر از آنی است که سامسونگ نشان می‌دهد. اما Gear این نخستین تجربه ساخت یک ساعت مچی هوشمند است و نسل اول هر محصول الکترونیکی طبیعتا با محدودیت‌هایی روبه‌رو است. در این گزارش درون واقعی Gear نگاه می‌اندازیم.

ارسلان شهلا
دوربین مخفیساعت مچی هوشمند سامسونگ مجهز به یک دوربین کوچک است که به درد عکس‌های فوری و البته یواشکی می‌خورد. برای عکس گرفتن با Gear کافی است مچ‌تان را سمت سوژه بچرخانید و روی نمایشگر ضربه بزنید؛ جالب اینجاست که کیفیت عکس این دوربین مچی قابل توجه است و اگر از کیفیت عکس اسمارت‌فون‌های رده متوسط بهتر نباشد، بدتر نیست. تماشای عکس روی Gear هم تجربه متفاوت و هیجان‌انگیزی است. اینکه دست جلوی دوستان‌تان دراز کنید و روی «ساعت مچی» خود عکس‌های دیجیتال به آنها نشان دهید سریع‌تر از آن است که اسمارت‌فون خود را از جیب درآورید، قفل آن را باز کنید و وارد گالری عکس‌ها شوید. از این گذشته انتقال عکس از Gear به گوشی آب خوردن است و با افزایش گوشی‌هایی که از این ساعت هوشمند پشتیبانی می‌کنند، بعید نیست Gear را در آینده نزدیک روی مچ خیلی‌ها ببینیم.
شماره‌گیریشما می‌توانید هدست بی‌سیم خود را با Gear هماهنگ، یا به اصطلاح آن را «سینک» کنید تا به جای شماره‌گیری از گوشی، با ساعت مچی سامسونگ به دیگران زنگ بزنید. Gear یک صفحه شماره‌گیر ساده، کاربردی و جمع و جور دارد تا برای تماس تلفنی با دیگران هر بار گوشی خود را از جیب درنیاورید. شاید بعضی‌ها ایراد بگیرند که ابعاد ساعت مچی برای لمس و شماره‌گیری زیادی کوچک است، اما واقعیت آن است که خیلی از ما پیامک بازهای قهاری هستیم و به تایپ کردن با صفحه‌های لمسی (حتی در حال حرکت یا رانندگی) عادت داریم، بنابراین وارد کردن شماره روی شماره‌گر دیجیتال Gear کار سختی نخواهد بود.
هشداردهنده مچیGear اصولا هر اتفاق تازه‌ای در اسمارت‌فون را به شما گزارش می‌دهد؛ دریافت ایمیل یا پیامک جدید، پیام فوری دوستان در چت یا زنگ خوردن گوشی؛ Gear مثل نوار اعلام یا همان «نوتیفیکیشن بار» آندرویید و iOS عمل می‌کند. تصور کنید پشت فرمان یا در حال دوچرخه سواری هستید و برای‌تان پیامک می‌آید؛ خواندن پیامک از روی ساعت مچی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از آن است که گوشی‌تان را در حال حرکت نگاه کنید. از این گذشته کامپیوتر مچی سامسونگ کمتر حواس‌تان را پرت می‌کند و رانندگی کردن با آن کار راحت‌تریاست.
شارژ روزانهبیشتر نگرانی ما در مورد ساعت‌های مچی این است که ساعت‌مان آب نخورد یا بندش خراب نشود، اما تمام شدن باتری ساعت مچی مساله‌ای است که شاید هر دو، سه سال یک بار به آن برخورد کنیم. اما وقتی از ساعت مچی «هوشمند» حرف می‌زنیم باید هر روز به فکر خالی شدن باتری آن باشید. البته آزمایش‌ها نشان داده است که Gear خوب باتری نگه می‌دارد و حداقل یک روز کامل برای‌تان کار می‌کند. اگر می‌خواهید صاحب Gear شوید، باید این ساعت مچی را هم به فهرست بلندبالای ابزارهایی که هر روز شارژشان می‌کنید اضافه کنید.
چهارگوش خوش قیافهسواچ، رولکس و ساعت سازهای معروف انتظار ما را از ساعت‌های مچی بالا برده‌اند و شاید ظاهر چهارگوش ساده Gear در نگاه اول دل‌تان را بزند. اما ساعت‌های چهارگوش مربع یا مستطیل شکل دارد فراگیر می‌شود. برای مثال اپل برای آیپاد نانوی یک و نیم اینچی خود بندهای رنگی عرضه کرد تا کاربران از این دستگاه چند رسانه‌ای رسما به جای ساعت مچی استفاده کنند. Gear هم مانند همتای اپلی خود ظاهری ساده دارد اما امکانات قابل توجهی را در اختیارتان قرار می‌دهد.از این گذشته سامسونگ امتحانش را در بازار اسمارت‌فون‌ها پس داده و به نظر می‌رسد کار کردن با این ساعت هوشمند مثل کار کردن با سیستم‌عامل آندرویید ساده باشد.
 منبع: فناوران اطلاعات

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر