در حال خواندن
نرم‌افزار خطایاب زبان فارسی گواهی گرفت
0

نرم افزار خطایاب املایی، دستوری و معنایی فارسی (وارسیگر فارسی- وفا) از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور – دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور، گواهی تایید فنی نرم افزار اخذ کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، نرم افزار وارسیگر فارسی نخستین نرم افزار خطایاب املایی، دستوری و معنایی زبان فارسی است که قابلیت تشخیص و اصلاح خطاهای لغوی، دستوری و معنایی متون فارسی را به صورت یکجا دارا است.این محصول را می توان بطور مستقل و یا به صورت افزونه در نسخه های مختلف MS-Word مورد استفاده قرار داد.این گواهی با استناد به قانون “حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای” صادر شده و تمامی حقوق مادی و معنوی این نرم افزار متعلق به مرکز تحقیقات مخابرات ایران است.پژوهشکده فناوری اطلاعات این مرکز پس از یک سال تلاش و پیگیری موفق به اخذ این گواهی شده است.دسترسی نرم افزار وارسیگر از طریق WWW.vafaspellchecker.ir به صورت رایگان امکان پذیر است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر