در حال خواندن
نخستین اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو در تهران گشایش یافت
0

امروز نخستین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو (ECO) از ساعت ۱۰ صبح و با حضور مقام‌های عالی رتبه کشور آغاز به کار می کند.
نود آی سی تی – تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید ملی، کار وسرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، حضور فعالانه و مؤثر در عرصه مدیریت جهانی و بین المللی و تغییر موازنه قدرت از منظر ICT، حضور در بازارهای جهانی و افزایش سهم صادرات غیر نفتی خصوصا در حوزه ICT، رسیدن به توسعه پایدار کشو در حوزه ICT و تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه با گسترش روابط و همکاری‌ها در حوزه بین المللی ICT از جمله اهداف برگزاری این اجلاس محسوب می شود.
از دیگر اهداف این اجلاس می‌توان به ایجاد بستر مناسب جهت انتقال تکنولوژی، تبادل تجربیات و دانش فنی کشورهای عضو در حوزه ICT، تبادل و تعامل فرهنگی بین کشورهای عضو بواسطه تأمین زیرساخت‌های ICT مرتبط با حوزه فرهنگ، رسانه و اطلاع رسانی، ارتقاء کیفی و کمی خدمات ارایه شده به کشورهای عضو اشاره کرد.
این گزارش حاکی است، نخستین اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو در دو سطح کارشناسان و وزیران در مجموعه تاریخی سعدآباد تهران، به مدت سه روز برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، برگزاری نمایشگاه عرضه توانمندی‌های بخش‌های مختلف و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله برنامه‌های جانبی نخستین اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو است که در این نمایشگاه، نمایندگان بخش خصوصی فعال در این حوزه از جمله اتاق بازرگانی ایران، سندیکای تولیدکنندگان مخابرات و نظام صنفی رایانه ای و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات دستاوردهای خود را در معرض دید شرکت‌کنندگان علاقه‌مند در این اجلاس قرار می‌دهند.
ایجاد فرصت تجارت منطقه‌ای و زمینه سازی جهت ورود به بازار تجارت بین المللی خصوصا بازار کشورهای عضو اکو، شناسایی بازارهای جدید جهت معرفی محصولات، نمایش عزم و خودکفایی و شکوفایی صنعت ICT، ایجاد بستر مناسب برای صدور خدمات فنی و مهندسی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه جانبی نخستین اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر