در حال خواندن
نحوه بازگشت مجدد پژو سیتروئن به ایران(تصویر سند)
1

نماینده شرکت فیدال در ایران نحوه بازگشت مجدد پژو-سیتروئن به ایران را اعلام کرد.
پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – مجید جاودانی تبریزی نماینده شرکت فیدال در ایران گفت: در خصوص بازگشت مجدد پژو-سیتروئن به ایران اعلام آمادگی رسمی‌فیدال توسط خانم ایزابل وگن، عضو کمیته داوری اتاق بازرگانی بین الملل و مدیر اداره داوری فیدال، و پس از مذاکره با مدیران ارشد شرکت مذکور در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۲ تقدیم ریاست کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی‌شد. وی افزود: این مکاتبه رسمی‌که به تأیید سفارت جمهوری اسلامی‌ایران در پاریس و وزارت امور خارجه رسیده است، تصریح می‌کند با توجه به اینکه شرکت پژو- سیتروئن موکل فیدال است، فیدال می‌تواند امکان از سرگیری مشارکت با آن شرکت یا خاتمه مشارکت بدون تحمیل زیان بین الملل به کشور را فراهم آورد. به گزارش خبرگزاری مهر، جاودانی تبریزی تصریح کرد: ریاست کمیسیون صنایع در حضور اینجانب با قائم مقام ایران خودرو موضوع را در میان گذاشت ولی وی این پیشنهاد را رد کرد. اگر ایران خودرو گزینه ای بهتر از پژو- سیتروئن را جایگزین می‌کرد حرفی باقی نمی‌ماند ولی متأسفانه حرف از مشارکت با تولیدکنندگان بی نام و نشان شرقی زده می‌شود که جای تأسف است.

توضیحات ایران خودرو
در پی انتشار خبر ادعای یک شرکتی مبنی بر وساطت برای برقراری مجددا روابط تجاری بین پژو فرانسه و ایران، گروه صنعتی ایران خودرو طی اطلاعیه ای این خبر را کذب محض خواند و اعلام کرد: این گروه صنعتی نیازی به واسطه گر ندارد. در این اطلاعیه آمده است: حدود ۲۴ سال از آغاز ارتباط خودرو سازی ایران و پژو می‌گذرد و هم اکنون بیشتر برندهای پژو داخلی سازی شده است و با قطع این همکاری ، ایران خودرو با مشکل حادی از جنبه تولید و بازار مواجه نیست. براساس این اطلاعیه، ایران خودرو درحال حاضر بدون ارتباط با پژو توانسته است تولید ۲۰۶ را ادامه دهد و این شرکت برای برقراری و یا ادامه ارتباط با پژو ویا هر شرکت دیگری نیاز به واسطه و یا میانچی ندارد. براساس استراتژی‌های خود نسبت به ادامه همکاری‌ها یا قطع آن با تمامی‌شرکت‌های خودرو ساز اقدام می‌کند. همچنین ، همکاری برد-برد با خودرو سازان جهانی از راهبرد‌های مهم ایران خودرو به شمار می‌رود و تجربه موفقی دراین همکاریها بدست آورده است. دربخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: آنچه که قدرت مذاکره خودروسازی ایران را در دنیا بالا می‌برد ، میزان ساخت داخل قطعات است ، بنابراین ، شرکت ایران خودرو با توجه به این مهم روندخودکفایی در ساخت قطعات را سرعت بخشیده است . از دیگرسو، ایران دومین بازار پژو است و با قطع این همکاری، این شرکت فرانسوی بازار بکر و بخشی از درآمد جهانی اش را از دست داده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر