در حال خواندن
مکالمات تلفن همراه گران نشده است
0

برخی از مشترکان همراه اول این روزها از رقم قبض‌هایی که برای اردیبهشت‌ماه‌شان صادر شده گلایه دارند و بر این باورند که قبض آنها به مراتب سنگین‌تر از ماه‌های قبل است. در این زمینه معاون وزیر ارتباطات تاکید دارد که هنوزهیچ تغییری در تعرفه‌ها صورت نگرفته است.
نود آی سی تی – محمدعلی فرقانی رییس سازمان تنظیم مقررات در خصوص اینکه آیا تعرفه‌های مکالمه همراه اول تغییر کرده و یا ممکن است تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد گفت: تاکنون گزارشی درباره تخلفات نداشته‌ایم و هنوز هیچ تغییری در تعرفه‌ها ایجاد نشده است.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر فردی احساس می‌کند هزینه قبضش به شکل غیر متعارف افزایش یافته می‌تواند این موضوع را پیگیری کند، افزود: البته چندی پیش مصوبه‌ای در زمینه فلت‌سازی شبکه به همراه اول ابلاغ شد.
وی ادامه داد: پیش از این اپراتور دوم این کار را انجام داده بود و مدتی بود که همراه اول هم درخواست فلت‌سازی شبکه خود را داشت که این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد موافقت قرار گرفته و با تصویب آن قرار بر این شد که از این پس هزینه جابه‌جایی‌ها حذف شده و نرخ پایه‌ای برای مکالمات پیشنهاد شود.
فرقانی با تاکید بر اینکه در مجموع با در نظر گرفتن این شیوه و با فلت‌سازی شبکه همراه اول هیچ افزایشی برای تعرفه مکالمات پیش‌بینی نشده عنوان کرد: هنوز نرخ‌های پس از فلت‌سازی اجرایی نشده و قرار بر آن است که این طرح از ابتدای تیر ماه عملیاتی شود.
فرقانی گفت: به همین دلیل اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد قابل پیگیری خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص اینکه فلت کردن شبکه همراه اول و همچنین نرخی که چندی پیش به عنوان نرخ پایه به اپراتورها ابلاغ شد، هر یک تا چه اندازه می‌تواند تعرفه‌های اپراتورها را تغییر دهد گفت: با فلت کردن شبکه همراه اول تغییری در قیمت‌های آن رخ نخواهد داد البته درباره نرخ پایه ممکن است با اعمال این نرخ از این پس شاهد کمی افزایش قیمت باشیم. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه را در نرخ پایه را مشخص و فضای رقابتی اپراتورها است که کف تعرفه را تعیین می‌کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر